Geenstijl lanceert schaatsblog

Geenstijl lanceert schaatsblog

Gisteren werd het al opgemerkt in de reacties op Marketingfacts maar vandaag werd SchaatsNieuws ook officieel gelanceerd. Schaatsnieuws is een weblog dat zich geheel richt op de schaatssport.

Naast een 24/7 nieuwsvoorziening biedt SchaatsNieuws ook de mogelijkheid om filmpjes en foto’s te uploaden. Zoals bij een weblog te doen gebruikelijk kunnen schaatsliefhebbers actief mee discussi?ren. Diverse schaatstoppers hebben al toegezegd zich regelmatig in de discussie te zullen mengen en vragen te zullen beantwoorden aan hun fans.

SchaatsNieuws is een initiatief van House of Sports en News Media (uitgever van onder meer GeenStijl en NieuwNieuws). Door op zowel het gebied van sportmarketing alsmede op de uitgaven van weblogs deze kennis te bundelen, is een volwaardig en journalistiek product voortgekomen. SchaatsNieuws wordt aangestuurd door een redactie bestaande uit vier ervaren journalisten, aangevuld met een pool van freelancers en columnisten. SchaatsNieuws beschikt over een aansluiting op het ANP en heeft contracten afgesloten met diverse freelance fotografen en videoteams.

Het persbericht meldt verder dat ze sportief nieuws met human interest onderwerpen combineren en een kijkje achter de schermen in het leven van de schaatsers vertonen middels streaming video. Zo is SchaatsNieuws in Turijn met een eigen camerateam aanwezig, waarvan de beelden niet alleen op SchaatsNieuws te zien zullen zijn, maar tevens iedere avond op SBS 6. Tevens zal SchaatsNieuws de komende weken iedere ochtend op Radio Veronica bij monde van Ab Krook en Martin Hersman de luisteraars op de hoogte houden van het laatste schaatsnieuws uit Turijn.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • hmm, GS wordt echt mainstream ;)

    geplaatst op
  • Meest opmerkelijk is natuurlijk de column van Ab Krook die niet van Ab Krook is. Zo omzeil je de richtlijnen heel simpel.

    geplaatst op
  • Het mag gezegd worden. Ze doen het erg leuk. Degelijke artikelen en een inventieve U-bocht constructie om schaatsers en ab krook te laten loggen.

    geplaatst op
  • Een leuke eventblog. Ziet er goed uit met veel mogelijkheden voor de bezoeker. Voor de schaatsliefhebbers (en dat zijn we in zo'n periode toch allemaal) een aanrader.

    geplaatst op
  • Slim bezig, die jongens van GeenStijl. De combinatie van een populair sportevenement en een crossmediaal platform kan bijna niet anders dan succesvol worden.

    Mooi ook die beelden vanuit het Holland Heineken huis.

    GS wordt steeds machtiger, vraag me dan ook af of ze bij de volgende landelijke verkiezingen ook zo'n soort periodiek concept lanceren.

    geplaatst op
  • De site ziet er inderdaad erg goed uit en ook het concept erachter is goed doordacht. Mis alleen nog de sponsor: TVM of Aegon?

    Begrijp eerlijk gezegd niet waarom Essent destijds niet meer met de schaatssite heeft gedaan. Iets meer budget, iets meer creativiteit en iets meer lef en ze hadden nu DE schaatssite van Nederland gehad. En ga me niet vertellen dat je het niet wist ;-)

    geplaatst op
  • @Volgens mij is het gewoon een onafhankelijke schaats-nieuws-site en dus zonder sponsor.

    @En wat dacht van de samenwerking tussen een invloedrijk sportmarketing-bureau (HoS) en GS? Ook bij sport zal het de komende jaren om de content gaan.

    geplaatst op
  • Jaap, dank voor de update! In eerdere berichten over de schaatsblog werd de naam TVM als sponsor genoemt, vandaar mijn vraag.

    geplaatst op
  • GS raakt steeds verder van haar core-business af. Zelfs de meest simpele GS lezer zal onderhand wel doorhebben dat het de boys toch vooral om de harde knaken te doen is. Haken leden daarom af of interesseert het de mensen niet zoveel?!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.