Geenstijl lanceert schaatsblog

10 februari 2006, 15:08

Gisteren werd het al opgemerkt in de reacties op Marketingfacts maar vandaag werd SchaatsNieuws ook officieel gelanceerd. Schaatsnieuws is een weblog dat zich geheel richt op de schaatssport.

Naast een 24/7 nieuwsvoorziening biedt SchaatsNieuws ook de mogelijkheid om filmpjes en foto’s te uploaden. Zoals bij een weblog te doen gebruikelijk kunnen schaatsliefhebbers actief mee discussi?ren. Diverse schaatstoppers hebben al toegezegd zich regelmatig in de discussie te zullen mengen en vragen te zullen beantwoorden aan hun fans.

SchaatsNieuws is een initiatief van House of Sports en News Media (uitgever van onder meer GeenStijl en NieuwNieuws). Door op zowel het gebied van sportmarketing alsmede op de uitgaven van weblogs deze kennis te bundelen, is een volwaardig en journalistiek product voortgekomen. SchaatsNieuws wordt aangestuurd door een redactie bestaande uit vier ervaren journalisten, aangevuld met een pool van freelancers en columnisten. SchaatsNieuws beschikt over een aansluiting op het ANP en heeft contracten afgesloten met diverse freelance fotografen en videoteams.

Het persbericht meldt verder dat ze sportief nieuws met human interest onderwerpen combineren en een kijkje achter de schermen in het leven van de schaatsers vertonen middels streaming video. Zo is SchaatsNieuws in Turijn met een eigen camerateam aanwezig, waarvan de beelden niet alleen op SchaatsNieuws te zien zullen zijn, maar tevens iedere avond op SBS 6. Tevens zal SchaatsNieuws de komende weken iedere ochtend op Radio Veronica bij monde van Ab Krook en Martin Hersman de luisteraars op de hoogte houden van het laatste schaatsnieuws uit Turijn.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Hans

    hmm, GS wordt echt mainstream 😉


    10 februari 2006 om 17:11
    WoW!ter

    Meest opmerkelijk is natuurlijk de column van Ab Krook die niet van Ab Krook is. Zo omzeil je de richtlijnen heel simpel.


    10 februari 2006 om 17:13
    klaas

    Het mag gezegd worden. Ze doen het erg leuk. Degelijke artikelen en een inventieve U-bocht constructie om schaatsers en ab krook te laten loggen.


    10 februari 2006 om 21:47
    Martin

    Een leuke eventblog. Ziet er goed uit met veel mogelijkheden voor de bezoeker. Voor de schaatsliefhebbers (en dat zijn we in zo’n periode toch allemaal) een aanrader.


    11 februari 2006 om 06:05
    Thomas Dieben

    Slim bezig, die jongens van GeenStijl. De combinatie van een populair sportevenement en een crossmediaal platform kan bijna niet anders dan succesvol worden.

    Mooi ook die beelden vanuit het Holland Heineken huis.

    GS wordt steeds machtiger, vraag me dan ook af of ze bij de volgende landelijke verkiezingen ook zo’n soort periodiek concept lanceren.


    11 februari 2006 om 07:30
    Jaap stalenburg

    @Volgens mij is het gewoon een onafhankelijke schaats-nieuws-site en dus zonder sponsor.

    @En wat dacht van de samenwerking tussen een invloedrijk sportmarketing-bureau (HoS) en GS? Ook bij sport zal het de komende jaren om de content gaan.


    13 februari 2006 om 07:47
    media

    Jaap, dank voor de update! In eerdere berichten over de schaatsblog werd de naam TVM als sponsor genoemt, vandaar mijn vraag.


    13 februari 2006 om 07:48
    Max

    GS raakt steeds verder van haar core-business af. Zelfs de meest simpele GS lezer zal onderhand wel doorhebben dat het de boys toch vooral om de harde knaken te doen is. Haken leden daarom af of interesseert het de mensen niet zoveel?!


    13 februari 2006 om 08:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief