Eventblogs.nl officieel gelanceerd
Het was inmiddels al bekend dat een aantal webloggers zich had georganiseerd om te starten met eventblogs.nl, een organisatie die zich richt op het verzorgen van evenementen-blogs voor conferenties, seminars, congressen, workshops en andere evenementen.
Terwijl op diverse websites tal van namen voorbij kwamen die wel indirect betrokken zijn maar niet de initiatiefnemers. Dit zijn namelijk Frank Janssen, Frank Meeuwsen en ondergetekende.
Simon Koelewijn heeft voor ons de techniek en vormgeving verzorgd en we hebben ons laten inspireren door het beeldmateriaal van Guido van Nispen. Het aantal bloggers dat zich heeft aangemeld loopt inmiddels in de tientallen (moet een aantal nog een reactie sturen waarvoor excuses, erg druk hier op dit moment).
Ik ben ook erg trots dat we bij de lancering van eventblogs.nl onze eerste opdrachtgever kunnen noemen: Media Plaza. Na het succes van de live-verslaggeving tijdens het marketingseminar Krenten uit de pap, is de oprichting van eventblog Marketing3 een logisch vervolg. Ik zou zeggen, houd de eventblogs de komende maanden in de gaten (evt. via de RSS-feed)!
Hij gaat maar door he. Top. Zal hier veel gebruik van maken.
Hai Marco, Frank en Frank
Wij zijn erg blij met de primeur.
En met het goede samenwerking.
Complimenten voor Simon
Groet Kirian
Hardstikke goed mannen, succes en leuk om mijn foto’s zo mooi terug te zien.
Zo. 🙂 Samenwerking was prima heren! Veel succes met de eventblogs zelf! Ben benieuwd. 🙂
Mijn taak is om eventblogs (en Eventblogs.nl) in de toekomst alleen maar nog beter te maken, en die voer ik voorlopig nog met plezier uit.
@Guido van Nispen: Bedankt voor het gebruik van de foto’s. Het was een plezier om mee te werken… 😉
Goed initiatief heren. Vanaf nu hoef ik niet meer naar die events. Geen obligate praatjes aan de koffietafel, slenteren langs povere standjes en hangen in een te krappe congresstoel. Dat doen jullie voor me. Wat een uitvinding!
Tsja, moet ik daar nu serieus op reageren of niet?
Laat ik het maar wel doen. Live verslaggeving via internet zal NOOIT een vervanging worden van het bezoeken van een event. Ten eerste mis je de persoonlijke contacten en de borrel maar daarnaast zullen wij in principe ook geen complete presentaties verslaan maar komen met samenvattingen, indrukken en nabeschouwingen. Zoals we ook op eventblogs.nl al hebben beschreven wordt door het gebruik van een eventblog wel het bereik van een evenement, zowel voor wat betreft tijd als plaats, aanzienlijk vergroot:
– in de aanloop naar het evenement kunnen betrokkenen elkaar via de eventblog leren kennen en kunnen ze er al hun stem laten horen;
– tijdens het evenement worden de bezoekers van het evenement zelf en de bezoekers via internet via de eventblog actief bij het evenement betrokken;
– na afloop van het evenement zijn er op de eventblog presentaties, foto’s, verslagen en video’s te vinden en kan het gesprek er worden voortgezet.
Ik hoop je dus weer gewoon live te zien op de events Peter 😉
Aah, Reclamekring Midden Nederland. Altijd leuk. Succes!
a
aaa
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!