Eerste Europese MMS fotoprintzuil op Pinkpop 2004

27 mei 2004, 19:13

KPN/Hi introduceert tijdens Pinkpop 2004 PrintTouch, de eerste MMS fotoprintzuil van Europa. Bezoekers van Nederlands oudste en bekendste popfestival kunnen met hun cameratelefoon foto?s maken en versturen naar een speciaal telefoonnummer. De MMS foto?s worden opgeslagen in de fotoprintzuil die bij het Hi Oplaadstation bevindt en kunnen direct uitgeprint worden.

Hoe werkt het?

De Pinkpop bezoeker maakt een foto met een cameratelefoon en stuurt de foto per MMS naar de printzuil middels een speciaal telefoonnummer. Bij de PrintTouch zuil toetsen ze hun eigen mobiele telefoonnummer in, selecteren een foto en deze wordt direct ter plekke uitgeprint. Deze dienst is toegankelijk voor mobiele gebruikers van alle netwerken mits voorzien van een MMS cameratelefoon. De fullcolour foto is gratis en wordt aangeboden door Hi. De gebruiker betaalt alleen de kosten voor het versturen van een MMS bericht. Afhankelijk van het netwerk en abonnement kost dit ca. 50 eurocent.

PrintTouch, een nieuw belevingsconcept

PrintTouch is een nieuwe praktische advertentiemedium die merken op een innovatieve en spontane wijze tastbaar maken op events of in winkels. Bij de foto kan een logo of boodschap worden geplaatst. De PrintTouch is een turn-key totaalconcept en is een product van Blink

Mediaconcepts. De ontwikkelingen van digitale fotografie en mobiele telefonie komen steeds sneller samen, alleen al dit jaar verwacht het onderzoeksbureau IDC dat er wereldwijd zo?n 70 miljoen cameratelefoons verkocht worden.

Bron:

Persbericht Blink Mediaconcepts

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!