Een weblog als marketing instrument

29 juni 2004, 04:15

Aardig artikel van Venturo over de rol van weblogs in de mediamix. Weblogs zijn met name interessant omdat het niche sites zijn met een specifieke doelgroep. Een aspect dat vooralsog door velen wordt onderschat is de exponentiele toename van het aantal weblogs waardoor het steeds lastiger wordt voor marketeers om de doelgroep te bereiken. Iemand een idee hoeveel weblogs er inmiddels in Nederland zijn?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Ik ken deze getallen ook maar wat is daarvan de bron?


    29 juni 2004 om 10:19
    AT

    Een onderzoekje wat wij zelf gedaan hebben met gegevens van google en planet. Ook wat info getrokken van Jupiter destijds.


    29 juni 2004 om 10:31
    media

    In je artikel noem je het aantal van meer dan 267.000 Nederlandstalige weblogs waarvan het grootste deel (150.000) waarschijnlijk in Nederland wordt onderhouden. Ik denk dat deze aantallen sterk geflateerd zijn omdat en groot deel niet of nauwelijks wordt onderhouden. Je noemt zelf al dat et daarbij gaat om 66% van de weblogs. Zullen we het houden op 50-100.000 aktieve weblogs? Als we dit vergelijken met het aantal RTV-zenders, tijdschriften, dagbladen en ‘normale’ websites nog steeds een respectabel aantal overigens!

    Heb je toevallig het artikel over weblogs in het media-katern van de Volkskrant afgelopen zaterdag gelezen?


    29 juni 2004 om 17:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!