Dutch Marketing Thesis Award: Zara Koleva & Rick Kuijf over word-of-mouth

8 mei 2013, 12:58

Bepaal wie de publieksprijs van de Dutch Marketing Thesis Award 2013 wint!

Wie schreef de beste marketingscriptie van Nederland dit jaar? Studenten van zes universiteiten strijden op 6 juni om de Dutch Marketing Thesis Award 2013, georganiseerd door VODW en de Marketing Associatie Nederland (MAN). Naast de juryprijs van 2.000 euro maken de zes kandidaten ook kans op de publieksprijs van 500 euro. En jij bepaalt wie die prijs wint. De komende twee weken presenteren de kandidaten hun onderzoeken in video's van 1,5 à 2 minuten. De video met de meeste likes wint. Vandaag de pitch van Zara Koleva & Rick Kuijf.

Pitch: Zara Koleva & Rick Kuijf over word-of-mouth

  • Universiteit & master: Nyenrode Business University – Master of Science, Marketing Management specialization

  • Onderwerp: Word-of-mouth: Antecedents and its effect on retention

  • Samenvatting: Hoe een merk zijn marktpositie kan versterken door huidige klanten te behouden en ze te gebruiken als promoters bij het werven van nieuwe kopers. Uit een review van het bewezen effect van word-of-mouth (WOM) ontwikkelden zich drie theoretische doelen: het onderzoeken van de antecedenten van WOM met een nadruk op affectieve en calculatieve verbintenis, het analyseren van de rol van merkemoties op het genereren van WOM en het verkennen of klantengagement in WOM zou leiden tot herhaalaankopen door diezelfde klant.

Interessant onderzoek? Like dan deze video en help Marijn de publieksprijs winnen!

Dutch Marketing Thesis Award

De Dutch Marketing Thesis Award is geïnitieerd om het belang van goede marketingscripties te onderstrepen. Studenten die een scriptie hebben geschreven over een actueel thema met een gedegen onderzoek en waar mogelijk een doorvertaling naar de praktijk, komen via lokale voorronden in aanmerking voor deelname aan het evenement. De zes genomineerden van de universiteiten van Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Groningen en Nyenrode presenteren op 6 juni hun scripties in een elevator pitch van 2,5 minuut aan.

Genomineerden

  • Maastricht: Isa Schlunder

  • Rotterdam: Mart Evers

  • Nyenrode: Zara Koleva & Rick Kuijf

  • Amsterdam: Jettie Nijenhuis

  • Tilburg: Rik Posthumus

  • Groningen: Marijn Janssen

Vakjury

  • Beate van Dongen Crombags (VODW)

  • Vincent van den Boogert (ING)

  • Ruud Frambach (Vrije Universiteit Amsterdam)

  • Marco Derksen (Marketingfacts)

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!