Downloaden niet van invloed op cd-verkopen

30 maart 2004, 16:16

In tegenstelling tot wat de muziekindustrie beweert heeft het downloaden van muziek via internet nauwelijks invloed op de cd-verkopen. Dit blijkt uit een onafhankelijk onderzoek van de universiteiten van Harvard en North Carolina.

Bij dit onderzoek werd de nadruk gelegd op de vraag of de downloader van de muziek de cd zou hebben gekocht als de mogelijkheid tot downloaden niet bestond. De onderzoekers kwamen tot hun conclusie door te meten welke muziek er gedownload werd en dit te vergelijken met de verkoopcijfers. De invloed van de downloads was niet of nauwelijk terug te vinden in de verkopen.

Bron:

http://news.com.com/

Zie ook:

http://www.zdnet.nl/

Via:

eMagazine van De Digitale Revolutie

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief