Download nu de Marketingfacts Special over programmatic marketing
De ervaring leert dat elke vorm waarin marketeers hun (potentiële) klanten kunnen bereiken, wordt geautomatiseerd. In online marketing is dat al langer het geval, en radio, televisie en out-of-home volgen nu in rap tempo. Programmatic marketing noemen we dat.
Programmatic marketing heeft een glorieuze toekomst voor de boeg als we de groeicijfers van de analisten mogen geloven. Toch zijn er ook een aantal obstakels op weg naar die toekomst. Programmatic heeft namelijk wel een reputatieprobleem te tackelen, zo maken de recente bezuinigingen van Procter & Gamble bijvoorbeeld duidelijk. Uitdagingen rond brand safety, fake views en viewability staan daarbij voorop.
Maar hoe werkt programmatic marketing eigenlijk? Wat zijn de mogelijkheden en uitdagingen? Wat zijn de resultaten voor je campagnes? Wat zijn goede voorbeelden/cases van programmatic campagnes (bijvoorbeeld cross-channel)? En ook: wat zijn de consequenties voor marketeers?
Die vragen staan centraal in deze special en worden beantwoord door artikelen over, onder andere, hoe je programmatic inzet voor jouw merk, hoe programmatic advertising op het tv-scherm dichterbij komt, de vraagtekens rond viewability, de impact van GDPR en de potentie van de blockchain.