Digitale lifestyle is doorgebroken in 2004
Volgens de Fiar, een branchevereniging van fabrikanten, importeurs en agenten op electrinicagebied, is in 2004 de digitale lifestyle doorgebroken. Hoewel de omzet in 2004 stabiel bleef op ?2,545 miljoen hebben de verkopen van high tech producten een sterke groei laten zien.
Uitschieters waren de MP3-speler (800.000 stuks) en de DVD-recorder. Gestimuleerd door EK Voetbal werden er 1,3 miljoen tv’s verkocht, waarvan 200.000 ‘platte’-versies. Gemiddeld werd ?1200 uitgegeven aan een nieuwe tv.
Tot zover heb ik een goed gevoel bij de cijfers. Volgens het persbericht (pdf) duiken echter de Digital Personal Video Players nu op in het straatbeeld en zou dit weleens de hit van 2005 kunnen worden. Misschien dat ik in ‘een onderontwikkeld gebied’ binnen de randstad woon, maar mijn straatbeeld is toch iets anders. Dit is eerder de wens van 2005 van de Fiar volgens mij.