Deze weblog komt in de marketingboeken…
McDonalds opent een weblog. Niet zomaar een weblog, maar eentje over corporate responsibilty. Zoals zij zelf schrijven: Perspectives on McDonald?s aspirations, activities, and challenges as we work to make a difference on corporate social responsibility issues that matter. Wat hieraan bijzonder is,
is het feit dat McDonalds een van de bedrijven is, die het meest onder vuur liggen van onder meer anti-globalisten. Lees No Logo, Adbusters of bezoek een van de vele sites die kritiek hebben op McDonalds, en je begrijpt dat het moedig is van McDonalds om deze stap te zetten. Bij mijn weten is dit ook de eerste grote organisatie met een schare publieke tegenstanders die op deze wijze een dialoog aangaat.
Mijn voorspelling: dit gaat of heel goed (echte dialoog & transparantie) of heel fout (weblog is over paar maanden verdwenen). Ik hoop het eerste.
Volgens mij heeft de Marketingfacts gisteravond een feestje gehad, te zien aan de taalvouten her en der 😉
Je bent wel erg scherp vanochtend Max; maar moet je teleurstellen, we hebben gisteren geen Marketingfactsfeestje gehad. Sterker nog, we zijn druk aan het werk om de nieuwe site binnenkort te kunnen lanceren.