De karakteristieken van leden van een social network
Attention Company heeft een rapport gepubliceerd (340kb, pdf) waarin een beschrijving te vinden is van wat leden van een social network aan informatie publiceren, zowel over zichzelf, als over organisaties waarmee zij te maken hebben. De belangrijkste bevindingen over de mensen ‘Out There’:
- ‘Roem’ is belangrijk voor hen
- Men is best bereid gevoelige informatie te delen
- Vinden het ok om kritisch te zijn over anderen op het web
- Vinden dat organisaties ‘open’ moeten communiceren
Verder zijn het volgens dit onderzoek meer dan gemiddeld innovatieve, communicatieve en flexibele mensen.
Het is eerder een presentatie dan een rapport maar desalnietemin zeker de moeite waard. Dank voor de link Lode!
Mooie presentatie idd.
Herkenbaar ook :s
Goedemorgen Lode,
Je schrijft: “Men is best bereid gevoelige informatie te denken”. Moet dit niet zijn dat men bereid is om gevoelige informatie te delen?
Vindt men het ook ‘ok’ als anderen kritisch zijn over hunzelf? Ofwel, is er sprake van een open communicatiecultuur waarbij ook de weblogbeheerder aan een kritische noot onderworpen mag worden?
In het dagelijks leven voelen mensen zich over het algemeen geroepen om zich terstond te gaan verdedigen? Is dit in de blogosfeer anders? Zou men in de blogosfeer blij kunnen zijn met kritische noten? Kritiek kan ook betekenen dat men betrokken is bij het thema van jouw weblog. Op grond van deze betrokkenheid wordt misschien wel gereageerd en ontstaat er een levendige communicatie.
Groet,
Arnoud
Je hebt gelijk Arnoud; ik heb het inmiddels voor Lode aangepast!
@Arnoud/Marco: Dank voor de opmerking & correctie. Wat betreft het ‘omgaan op kritiek’ (even puur n=1) ik denk inderdaad dat het ‘geven en nemen’ is. Of men écht altijd blij is met kritische noten, dat betwijfel ik, maar het besef dat dit tot de risico’s van het vak behoort, is wel degelijk aanwezig.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!