De week op social: LinkedIn introduceert nieuw design en nieuws over Facebook, Snapchat & Twitter

Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met de nieuwsitems die de afgelopen week opvielen.
LinkedIn introduceert nieuw desktopdesign en wijziging zoekfuncties
LinkedIn doet er alles aan om content en conversaties centraal te stellen. Het nieuwe design maakt het volgens LinkedIn eenvoudiger om ideeën te delen, deel te nemen aan discussies en nieuws en relevante onderwerpen te ontdekken. De meest in het oog springende wijzigingen zijn:
- een aangepaste navigatiebalk met zeven kernonderwerpen: startpagina, berichten, vacatures, notificaties, profiel, mijn netwerk en zoekfunctie;
- een nieuwe realtime berichten interface die overal op LinkedIn toegankelijk is;
- een rijkere nieuwsstroom;
- een nieuwe intuïtieve zoekfunctie;
- meer inzicht in wie je content bekijkt;
- betere suggesties om je profiel meer te laten opvallen;
Onderstaande video geeft je alvast een indruk van het nieuwe design:
Bron: LinkedIn
Twitter plaatst video’s korter dan 6,5 seconden in een loop
Met het verdwijnen van Vine, heeft Twitter besloten de unieke plaats van Vine als sociaal platform voor korte video’s over te nemen. Vanaf nu plaatst Twitter alle video’s die korter dan 6,5 seconden duren in een loop. Dat zijn niet alleen clips gepost met de Vine Camera-app, maar elke video, inclusief die opgeslagen zijn via Snapchat.
De volgende Tweet is een voorbeeld van zo’n video in een loop:
“All Success Boils Down to Relationships” pic.twitter.com/nuTOejhWk7
— Juan Felix ღ (@JuanFlx) January 19, 2017
Bron: TechCrunch
Twitter wijzigt e-commercefocus met verwijdering koopknop
MarketingDIVE meldt dat Twitter stopt met het ondersteunen van de koopknop, een functie waarmee bedrijven koopfunctionaliteit kunnen toevoegen aan tweets. TechCrunch bericht over een officiële notitie die Shopify gebruikers ontvingen, waarin het e-commerceplatform uitlegt:
Starting February 1st the Twitter Sales channel will no longer be available as a result of the Twitter team pivoting away from their commerce focus.
Bron: MarketingDIVE
Pinterest introduceert advertentiegroepen
Deze maand rolt Pinterest een nieuwe structuur uit voor advertentiecampagnes. Naast de campagne zelf en de promoted pins, voegt Pinterest advertentiegroepen toe. De structuur is een kopie van Facebook’s campagnestructuur. Je promoted pins zijn onderdeel van een advertentie groep en het budget, de targeting, het bod en begin/einddatum stel je in op advertentie groep niveau.
Bron: Pinterest
Facebook introduceert reminders voor paginabeheerders
Volgens Adweek introduceert Facebook een reminderfeature voor paginabeheerders. In het paginabeheerderdashboard verschijnt een instelling waarmee je reminders kunt instellen voor speciale feestdagen of aangepast aan je post frequentie.
Bron: Adweek
LinkedIn introduceert PYLON voor betere interactie gegevens
LinkedIn is een partnerschap gestart met DataSift om B2B-marketeers geavanceerdere data inzichten te geven. Dankzij de rapportage-API van DataSift krijgen marketeers toegang tot LinkedIn-data. Met deze gegevens kunnen adverteerders betere campagnes opstellen om gericht premium professionals op LinkedIn te bereiken.
De gegevens maken filteren op interesses en meningen mogelijk met behulp van een reeks dimensies zoals industrie, senioriteit, bedrijfsomvang, functie en meer. Voor meer informatie ga je naar LinkedIn Marketing Solutions.
Discover new audiences for your campaigns with PYLON for LinkedIn Engagement Insights https://t.co/sr2R0Yjkob pic.twitter.com/Pck5ijPN5e
— LucyWimmer (@LucyWimmer) January 19, 2017
Bron: LinkedIn
Google rolt nieuw Androidapp-feature uit voor slechte internetverbinding
Stel je start een zoekopdracht en plotseling valt je internetverbinding weg. Niets aan de hand met de nieuwe feature in de Google Android-app. De nieuwe feature werkt achter de schermen om vast te stellen of je verbinding al weer terug is en levert je dan alsnog de zoekresultaten.
Bron: Google
Facebook voegt automatische video-ondertiteling toe
Facebook is uitgegroeid tot een belangrijk videoplatform waarop honderd miljoen uur aan video per dag op wordt gekeken. Video is een uitstekend medium om je merkboodschap over te brengen en de stille videos die automatisch afspelen op Facebook dragen daaraan bij. Facebook heeft onlangs een gratis automatische ondertitelingtool gelanceerd voor alle Engelstalige bedrijfspagina’s. Het wachten is op het moment dat Facebook deze nieuwe feature voldoende heeft getest en dan uitrolt naar de rest van de wereld.
Bron: TechCrunch
Snapchat moedigt adverteerders aan video-advertenties te bundelen
Adweek meldt dat Snapchat adverteerders aanmoedigt om advertenties te bundelen door het maken van een reeks opeenvolgende berichten. Het idee is dat adverteerders een bundel van video-advertenties plaatsen in Discovery die samen een verhaal vertellen. Volgens een Snapchat woordvoerder zijn deze advertenties met opeenvolgende berichten alleen direct via Snapchat beschikbaar en niet via de advertentie-API.
Bron: Adweek
Snapchat maakt targeting mogelijk met offline aankoopdata
De Wall Street Journal bericht dat Snapchat in de voetsporen treedt van concurrenten als Facebook, Twitter en Google met het sluiten van een deal met Oracle Data Cloud. Dit bedrijf, voorheen bekend als Datalogix, maakt een koppeling tussen online data met offline aankopen mogelijk via registratie van klantenkaartgegevens bij onder andere supermarkten. In de huidige digitale business lijkt deze vorm van datakoppeling onvermijdelijk om meer advertentie-inkomsten te genereren, maar saillant is wel dat Snapchat’s CEO Evan Spiegel deze vorm van targeting ooit “creepy” noemde.
Snapchat embraces offline purchase ad targeting its CEO called “creepy” https://t.co/pSZDMW401E by @joshconstine
— TechCrunch (@TechCrunch) January 19, 2017
Bron: The Wall Street Journal
Waardevol artikel en super handig om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in social media en een overzicht te hebben van de actuele nieuwsitems. Chapeau Juan!
Dank je wel Paula. Dat is super aardig van je. Blij te horen hoe handig dit artikel voor je is. Heb je een favoriet social media platform?
Jazeker Juan, .. Facebook is mijn paradepaardje!
Smart choice! Gezien het bereik en alle features om gericht te kunnen targeten en remarketen.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!