De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter

19 november 2019, 14:00

Jeroen Koopman (NewBe) over de toekomst van YouTube

Met de oprichting van NewBe in 2011 wilde Jeroen Koopman de wereld van traditionele en online media met vernieuwende formats en producties met elkaar verbinden, van de productie van tv-formats, tot het opzetten van een jongerenplatform en een bioscoopfilm. Hoe kijkt Koopman naar de positie van YouTube?

In 2017 was NewBe het snelst groeiende productiebedrijf in Nederland in de Gazellen 2017 van Het Financieele Dagblad. “We zijn een productiebedrijf uit Amsterdam en zijn acht jaar geleden gestart. We zijn gespecialiseerd in de on demand-wereld en ontwikkelen series en films voor platformen zoals Netflix, Amazon Prime Video en ook voor YouTube.”

“In de basis is YouTube nog steeds een social platform”

“We willen de grenzen gaan vervagen, door te internationaliseren. Dat gaan we niet doen door kantoren in andere landen te openen. Bijna alle grote partijen zitten in Amsterdam en ik kan daardoor met Nederlandse ideeën de internationale markt bestormen.”

De kern van YouTube

“In de basis is YouTube – in tegenstelling tot tv, Netflix of Amazon Prime Video – een sociaal platform. Je volgt eerder een persoon dan een serie of film. Doordat hij of zij video’s maakt die je leuk vindt, word je een nog grotere fan. Bij alle andere kanalen kijk je naar de film of de serie en niet naar de maker van de serie. Hierin onderscheidt YouTube zich.”

“YouTube kan een marketinginstrument, businessmodel of zoekmachine zijn”

“Ik geloof dat YouTube alleen maar groter wordt. Iedereen realiseert zich steeds meer dat er op YouTube niet slechts één modus is om meer uit een bedrijf of persoonlijkheid te halen. Bij NewBe zien we YouTube als een marketinginstrument, maar voor andere bedrijven kan het een businessmodel of zoekmachine zijn.”

Bekijk het hele interview met Jeroen Koopman in de video:

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Gert

    kort


    19 november 2019 om 16:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief