De toekomstige skillset van B2B marketeers

Ramon Eijkemans heeft veel kennis over SEO, maar houdt er ook van om werkzaamheden waar mogelijk te automatiseren. In deze aflevering geeft hij zijn visie op automation en het effect van diverse trends op de benodigde skillset van marketeers.

26 april 2023, 07:00 1675 x gelezen

Ramon is een technische SEO specialist met enorm veel ervaring. De afgelopen jaren was hij werkzaam hij Centraal Beheer. Inmiddels helpt hij als freelancer opdrachtgevers en ontwikkelt hij eigen slimme tools voor het automatiseren van marketing taken. In deze podcast komen diverse trends voorbij en wordt er gefilosofeerd over hoe je als marketeer bij blijft.

In deze aflevering van de Inbound4Cast filosofeer ik met Ramon Eijkemans over de toekomstige skillset van B2B marketeers.

We bespreken onder andere…

  • De rol van data en ai
  • De rol van automation
  • Het gebruik van tooling
  • Het koppelen van tools, data en ai
  • Technische skills
  • De invloed van trends en methodieken zoals zero click content en demand generation
  • Veranderende processen
  • De eigen automation tool van Ramon

Luisteren en kijken kan ook via Inbound4Cast. Geen aflevering missen? Abonneer je dan via Spotify of YouTube.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags
ai,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!