Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek: gebruik AI steeds normaler voor marketeers

72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.

Nederlands bedrijfsleven heeft wereldwijd meeste vertrouwen in AI

Nederlandse bedrijfsleiders hebben wereldwijd gezien het meeste vertrouwen in AI én in hun kennis over AI. Ook zijn ze het meest bereid om te betalen voor AI. Dat is wel een minderheid: 17%.

AI is creative, are you?

Verslag van het NIMA Grote AI Congres. ‘Beoordelen’ wordt het nieuwe schrijven, maar je moet goed weten op grond van welke criteria je dat beoordelen moet.'

Waarom AI en menselijke creativiteit een gouden combinatie is

De input en interpretatie van marketeers blijven cruciaal voor effectieve campagnes en strategieën. Alles draait om het vinden van de juiste balans tussen AI en menselijke creativiteit binnen het marketingteam van de toekomst.

[interview] Handgemaakt mensenwerk met een scheutje AI

Met een anno 2024 afwijkende marketing- en verkoopstrategie lijkt Hästens een vreemde eend in de bijt tijdens de Salesforce bijeenkomst. Maar ook de gevestigde beddenfabrikant ziet de voordelen van AI in.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

Onderzoek LinkedIn: AI populair bij B2B, optimisme bij marketeers

Na een uitdagend jaar van krappe marketingbudgetten en hoge druk om return on investment (ROI) te bewijzen, tonen B2B-marketing leiders wereldwijd een hernieuwd optimisme.

B2B-marketing leiders na lastig jaar optimistischer

B2B Benchmark report van LinkedIn: optimisme over komend jaar, marketingsector loopt voorop bij adoptie AI.

Nederlanders digitaal nog niet vaardig genoeg

Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren

Dit is de toekomst voor marketingrollen in een AI wereld

De snelheid waarmee kunstmatige intelligentie (AI) een transformatie marketing aanjaagt, is ongekend. Daar sta je dan, aan het roer van deze verandering met de taak om zowel de huidige als toekomstige marketingfuncties binnen je team vorm te geven.

De beste inzichten die ik kreeg op SXSW

David Vogel (code d'azur) is een trouwe bezoeker van SXSW. Een korte impressie van wat hij deze editie heeft gezien. En gemist.

B2B Content Podcast: Remy Gieling over het goed inzetten van AI

De AI-ontwikkelingen gaan hard. Heel hard. De tijd om er iets mee te gaan doen is dus nu. Hoe?