De toekomst van SEO en AI voor marketing

AI verandert verschillende onderdelen van SEO en marketing. Met Michel Kant blik ik vooruit op de toekomst.

21 juni 2023, 07:00 2112 x gelezen

Michel Kant is een ervaren freelance SEO consultant met een passie voor data. Daarnaast is hij de eigenaar van Flipstream en een content creator met zijn YouTube serie ‘Mondai‘. Hij heeft een passie voor automation en volgt alle AI ontwikkelingen op de voet. In deze aflevering spart hij met Jerrel over de impact die AI heeft op SEO en marketing.

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Michel Kant van Flipstream over de toekomst van SEO en AI voor marketing.

We bespreken onder andere…

  • ChatGPT vs. Bard
  • Integratie van AI in diensten van Microsoft en Google
  • Hoeven we in de toekomst Google helemaal niet meer te verlaten?
  • Wat hoeven we op het gebied van SEO in de toekomst niet meer zelf te doen?
  • De toekomst van structured data
  • Prompt automation en content modelling
  • Moet je nog content maken voor SEO?
  • Verschil in de inzet van content voor B2C en B2B
  • De tegenvallende resultaten van Bard
  • Wat is straks nog de bijdrage van SEO specialisten in SEO resultaten?
  • Het belang van perspectives in Google
  • Het belang van de afzender van gepubliceerde content
  • De contentserie van Michel over AI voor marketing
  • De gevolgen van de beschikbaarheid van GenAI als API
  • Development skills: wel of niet handig voor marketeers?
  • Hoe experts AI binnen hun eigen vakgebied inzetten
  • Notion inzetten in je content proces
  • AI inzetten in je content proces
  • Het samenstellen van een team voor je content proces
  • De lage kwaliteit van GPT4 en speech to text in verschillende talen
  • Hoe val je nog op met je content?
  • Waarom content marketing bij veel bedrijven faalt
  • Je normen en waarden overboord gooien om harder te groeien?
  • Verhoudingen en potentie van big tech bedrijven in AI
  • De kracht en potentie van open source AI oplossingen
  • Verschillende opties in je eigen AI trainen
  • Verschuiving van volumes naar andere zoekmachines dan Google
  • Gaat Google de achterstand op Microsoft nog inhalen?

Je kunt de aflevering ook bekijken via Inbound4Cast.com of luisteren op Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags
ai, seo,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!