Je bekijkt een artikel van PostNL
partner

InteriorScent werd in no-time razend populair – Hoe hielp een zakelijk PostNL-punt hierbij?

Wat als je meerdere banen een kans hebt gegeven en het is het allemaal net niet? Dan kan je bij de pakken gaan neerzitten. Manon Opdam niet.

13 maart 2023, 09:15 9886 x gelezen

Ze besluit geurblokjes te verkopen en bouwt daar een webshop voor. En dan gaat het ineens hard. Ze vertelt over hoe ze inmiddels ruim 100 pakketten per dag verstuurt. En hoe ‘haar’ zakelijk PostNL-punt haar daarbij helpt.

Een beetje mazzel of niet?

Die webshop kwam niet uit de lucht vallen. Met werkervaring in de e-commerce weet ze inmiddels hoe het online werkt. Ze bouwt zelf een webshop met een MyParcel plugin. Het begint gelijk goed te lopen. Volgens eigen zegge is dat vooral mazzel. Maar als we Manon spreken is het al snel duidelijk dat het niet alleen geluk is. Manon: ‘Ik heb iets met geuren in huis. In iedere kamer heb ik wel parfums, kaarsen en geurstokjes. Met InteriorScent zet ik die passie in. Ik ben letterlijk aan de eettafel gestart. En twee jaar later ben ik een bedrijfspand met twee verdiepingen verder. De grootste groei? Dat ging via B2B. Winkels die interieurgeuren bij me inkopen. Dat liep direct nadat ik een pagina vol content met de juiste zoekwoorden had geschreven. Ik had een gat in de markt gevonden.’

De flexibiliteit van zelf pakketten wegbrengen

In eerste instantie bracht ze haar pakketten naar een klein PostNL-punt. Manon: ‘Overal in mijn huis lagen pakketjes om te versturen. Ik ging élke dag met van die grote boodschappentassen aan mijn fiets naar het PostNL-punt in de winkelstraat.’ Als de zaken goed gaan verruilt ze haar woonkamer voor haar eerste bedrijfspand. Ook daar groeit ze al snel uit. Ze besluit een nieuwe bedrijfsruimte te zoeken in de buurt van een zakelijk PostNL-punt. Manon vertelt waarom: ‘Ik ontdekte het business point via de locatiewijzer. Ik zocht een PostNL-locatie in de buurt die nog open was. Het bleek heel handig om mijn pakketten bij het business point te brengen. De lichtings- en openingstijden zijn ruimer, ze kunnen meer pakketten aannemen en zijn makkelijk te bereiken met de auto en een bus. Als de medewerkers me aan zien komen pakken ze al een rolcontainer, ze zijn heel servicegericht. Ik zie ze echt als collega’s. Ik huur er ook een postbus.’ Het business point is dan ook een van de redenen waarom ze inmiddels alleen nog maar met PostNL verzendt. De plugin van verzendplatform MyParcel is voor Manon ook een reden. Met de plugin kun je onder andere eenvoudig verzendlabels aanmaken. Manon vat het gemak van MyParcel samen: ‘Daarmee koppel ik mijn webshop aan Bol.com, print ik eenvoudig verzendlabels en stuur ik automatische track & trace naar klanten. Ik ben heel tevreden over hoe ik nu met PostNL verzend!’

Pakketten zelf brengen of laten ophalen? Check welke aanleveroptie het beste bij jouw business past

Over zakelijk PostNL-punt Scolair

Olaf Mengerink en René van der Waag runnen hun business point met veel enthousiasme. We spreken René net na de allerdrukste dag van het jaar. Nog vol adrenaline vertelt hij over het succes van hun business point: ‘We kennen al onze zakelijke klanten. Dat is deels eigenbelang; zo weet je direct of de pakketten per stuk nog gescand moeten worden of dat er al een lijst met verzendlabels binnen is. Maar het goede contact met klanten maakt ons werk ook simpelweg leuker. Daarnaast hebben we alle PostNL-producten in huis. En kunnen we ook kantoorartikelen leveren. Zo zetten we met ons vaste team continu dat extra stapje voor onze klanten. Maar het allermooiste? Als je een zakelijke klant ziet groeien, net zoals bij Manon. Van enkele pakketten naar meerdere rolcontainers vol bestellingen. Dát is gaaf. Dat je aan zo’n succes bij kunt dragen als business point!

Voordelen van een zakelijk PostNL-punt:

  • Versturen naar bedrijven en consumenten
  • Versturen naar binnen- en buitenland
  • Ontvangstbewijs en track & trace
  • Vaak op bedrijven- en industrieterreinen
  • Meer opslagruimte
  • Vaak een scan & go aanwezig
  • Soms rolcontainers beschikbaar
  • Vaak goed bereikbaar per auto, bus en vrachtwagen en goede parkeergelegenheid
  • Vaak ruimere openings- en lichtingstijden*

*De lichtingstijd is het moment waarop de chauffeur jouw pakketten ophaalt bij een PostNL-locatie. Zodat PostNL ze de volgende dag kan bezorgen. De lichtingstijden zijn niet (altijd) hetzelfde als de openingstijden. 

Wij zijn PostNL. Jouw favoriete bezorger. We bezorgen dagelijks pakketten en vijf dagen per week post. Voor onze klanten zijn wij de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers en de verbinder tussen de fysieke en digitale wereld.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!