Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter

7 januari 2020, 14:00

“In het begin werd er om ons gelachen”

Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?

Als een geboren ondernemer begon Niels Verwij op school al met handelen. Hij had een liefde voor alles waar een motortje op zat: van stepjes tot quads. Op zeventienjarige leeftijd werden dit auto’s. Dit bedrijf verkocht hij toen hij negentien jaar oud was. Na zijn studie Small Business en Retail Management besloot Verwij een website te beginnen met dagaanbiedingen, waaronder aanbiedingen met dekbedden. De website was een succes en in 2014 startte hij met Dekbed-Discounter.nl.

“Dat trucje hebben we doorgezet, en daar waren veel mensen niet zo blij mee”

“In het begin werd er een beetje om gelachen: weer zo’n internetprobeersel wat online komt. Maar na een jaar was dat al anders. Na een paar jaar merkte de concurrentie dat de klanten vanwege onze prijzen naar ons toe kwamen.” Verwij zette het bedrijf daarbij agressief in de markt. Toen er wat tegenwind kwam, verlaagde Dekbed-Discounter de prijzen alleen nog maar meer. Tot nog meer frustratie bij concurrenten. “Het zorgde ervoor dat de omzet enorm hard ging en we nog sneller bekend werden. Dat trucje hebben we doorgezet, en daar waren veel mensen niet zo blij mee.”

Hocus-pocus, ik heb de focus

“Het allerbelangrijkste bij het starten van een bedrijf is focus. Bij de start ben je heel erg druk met allerlei randzaken, zoals financiën en – iets later – met personeel of een kantoorpand. Door groei ben je vooral bezig met het draaiende houden van je bedrijf en veel minder met je oorspronkelijke idee. Als startende ondernemer had ik focusverlies, want ik zag overal nieuwe kansen. Het lukte niet om puur bezig te zijn met datgene waarom ik mijn bedrijf startte. Ik hield in die tijd heel veel balletjes in de lucht, maar ik verdiende geen geld”, aldus Verwij.

Wat zijn de ambities van Niels Verwij voor 2020? Bekijk de hele aflevering.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief