Crm kan retailers helpen klantinformatie om te zetten in persoonlijke promoties

Crm kan retailers helpen klantinformatie om te zetten in persoonlijke promoties

Retailers hebben moeite om zorgvuldig verzamelde klantinformatie om te zetten in persoonlijke promoties op de winkelvloer. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Blue Martini Software onder 150 Europese managers van grote retailbedrijven.

Het is gebleken dat 63% van de Europese retailbedrijven klantgegevens verzamelt en dat slechts 27% daarvan in staat is om persoonlijke promoties op de winkelvloer aan te bieden.Het toepassen van crm kan retailers helpen. Globaal gezien zijn er twee businessmodellen die hierop van toepassing zijn: Persoonlijke Klantrelatie en Snelle Vriendelijke Service. In de praktijk is echter vaak sprake van een soort hybride model dat aspecten van beide modellen bevat. Bij het eerste model staan vooral het bieden van hoogwaardige service aan klanten en een persoonlijke klantbenadering centraal. Hierbij gaat het vaak om de verkoop van producten met een hoge marge waarbij de klant zich sterk betrokken voelt. Ander aspect bij dit type businessmodel is dat retailers vaak op zoek zijn naar betere geautomatiseerde tools om meer klanten te bedienen met minder middelen. Bij het businessmodel Snelle Vriendelijke Service is meestal sprake van een tijdelijke relatie tussen verkoper en klant.

Bron:
Adfo Direct nr. 10, p. 20, 2,3 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.