Cookies zorgen voor onduidelijkheid

13 juli 2005, 12:43

Volgens een studie van Pew Internet & American Life Project opent meer dan 80 procent van de internetgebruikers niet meer zomaar alle bijlagen bij hun e-mail en is ongeveer de helft van de ondervraagden naar eigen zeggen gestopt met het bezoeken van verdachte webpagina’s.

Consumenten zijn naar eigen zeggen dus voorzichtiger geworden. Ook met cookies. Er blijkt nog veel onduidelijkheid en onwetendheid te zijn onder internetters. Veel mensen vrezen dat cookies hun privacy kunnen aantasten, anderen denken dat ze door cookies meer last van spam en virussen hebben.

Wat de overwegingen ook zijn, uit onderzoek is in elk geval gebleken dat cookies steeds vaker worden geweigerd of na verloop van tijd van de computer worden verwijderd. Vanaf januari 2005 is het aantal weigeringen verviervoudigd van 2,8 procent naar 12,4 procent in april van dit jaar.

Bron:

http://www.hccmagazine.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!