Coca-Cola wil alle verpakkingen terug

21 juli 2020, 13:00

Interview met Ben Bijnens, Country Director van Coca-Cola Nederland

Coca-Cola is het feelgoodmerk bij uitstek. Hoe houdt de organisatie de merkwaarden vast in tijden van corona? Een gesprek met Ben Bijnens, directeur Benelux Coca-Cola.

Ben Bijnens werkte 11 jaar in verschillende rollen bij Procter & Gamble voordat hij in 2012 de overstap maakte naar Coca-Cola. Na zijn eerste drie jaren werd hij in 2015 de Country Director van Coca-Cola België en Luxemburg. Sinds 1 augustus 2018 is hij Country Director van Coca-Cola Nederland.

Bijnens: “Normaal zijn we gefocust op de toekomst, door corona leef je opeens van dag tot dag. Ons belangrijkste aandachtspunt ligt bij onze mensen: is iedereen gezond? Daarnaast gaat er veel aandacht uit naar de omgeving en hoe we daar aan kunnen bijdragen? Natuurlijk moeten we ook de continuïteit van het bedrijf waarborgen.”

Doelstelling voor 2025

Als naar die toekomst wordt gekeken, heeft Coca-Cola de ogen gericht op een duurzamere wereld. Bijnens: “Wij willen geen flesjes en blikjes terugvinden op plekken waar ze niet thuis horen. Dat is een probleem en daar willen wij iets aan doen. Statiegeld is een tool om al die verpakkingen weer terug te krijgen. De doelstelling voor 2025 is om alle verpakkingen die we verkopen, weer terug te krijgen. In Nederland wordt het statiegeldsysteem voor de grote flessen met succes toegepast, in 2021 voeren we dit ook in voor de kleine flesjes: dat juichen we enorm toe!

“We willen naar een circulair model wat betreft het recyclen van pet”

We willen naar een circulair model wat betreft het recyclen van pet. Dan wordt de fles gezien als grondstof en niet als afval. In België is er het systeem van de blauwe zak dat zorgt voor een goede terugstroom van petflessen. Je moet vooral het doel voor ogen houden en kijken welk systeem het beste bij aansluit per regio.”

Meer over de marketingplannen van Ben Bijnens voor Coca-Cola te weten te komen? Bekijk dan de hele aflevering.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Agnes Locker

    Beste allemaal

    Ik vind het een hele goede beslissing om het petflessen te hergebruiken ,hadden ze veel eerder moeten doen veel beter voor mens en natuur alleen zo jammer dat zo weinig mensen er in geloven , maar mensen kunnen het ook door gemak zucht het niet willen proberen, ik vind het echt asociaal voor iedereen die er alles aan doen om de aarde een beetje lucht te geven denk ook eens aan een ander dan alleen aan je zelf.Gr Agnes.


    21 juli 2020 om 22:30
    Herman Boskamp

    We zijn op het eerste gezicht allemaal milieuvriendelijk. Maar schijn bedriegt. De meeste mensen gooien met gemak hun blikje,flesje of papiertje op straat. En dan nog de chips zakjes en sigaretten peuken die overal liggen. Verden neemt 80% van de bewoners van mijn straat de auto om boodschappen te doen bij de 200 meter verderop gelegen supermarkt. Intussen zijn er demonstraties tegen de co2 uitstoot. Dat is huichelarij van de 1e orde.


    22 juli 2020 om 05:17
    Ludie

    Heya i’m for the first time here. I came across

    this board and I fond It really useful & it helpe mee out a lot.Ihope to

    give something back and help others like you helped me.

    web site bet match live betting


    28 juli 2020 om 01:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief