Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Into The Woods episode 4: Duurzaam en bewust adverteren

Reclame: Voor sommigen een vies woord, maar wel belangrijk - Hoe kun je dit bewuster doen?Vandaag gaan we het hebben…

Marketeers drukken te veel hun stempel op de samenleving

Wat maatschappelijk verantwoord is, is niet iets wat de marcom-industrie moet bepalenBeste Ronald, Ik las je reactie op Twitter op…

Consumenten duwen merken de morele arena in

Het leven was vele jaren geleden eenvoudig. Je leidde een bedrijf, verdiende geld en het land werd geleid door regering…

Coca-Cola wil alle verpakkingen terug

Interview met Ben Bijnens, Country Director van Coca-Cola NederlandCoca-Cola is het feelgood-merk bij uitstek. Hoe houdt de organisatie de merkwaarden vast…

Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

Met het duurzaam verpakken van je producten neem je als bedrijf je maatschappelijke verantwoordelijkheid om de impact op het milieu…

Pieter Pot werkt aan een slimme pot die zijn eigen inhoud checkt

Oprichter Jouri Schoemaker: ‘We zijn de eerste online super die verpakkingsvrij boodschappen bezorgt’Supermarkten staan vol met verpakte producten, waarvan de…

Thomas Kascha (Natural Tableware): groene patatbakjes voor een groenere wereld

Je kunt patat verkopen in een plastic bakje, of je kiest voor een duurzaam alternatief. Dat alternatief biedt het bedrijf Natural…

Experts inzetten voor promotie duurzaam gedrag? Best risicovol

We geloven onze buren eerder dan een wetenschapperHoe beweeg je mensen richting duurzamer gedrag? Vaak worden experts of bekende mensen ingezet om…

Unplastic: waarde creëren met bierafval

Interview met Lori Goff (Outlander Materials): “Niemand is tegen een alternatief voor plastic”Biochemicus Lori Goff ontdekte tijdens het bierbrouwen dat…

“Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”

Interview met Thijs Verheul van United Wardrobe“Fuck fast fashion” is het motto van Thijs Verheul, medeoprichter van online marktplaats voor…

Pepermunt met een missie en de obstakels op de weg

Fast Moving Targets in gesprek met Floor van der Steen (Max’s Organic Mints)Hoe verover je als nieuwe, duurzame pepermunt schapruimte?…

5 tips en tricks voor overtuigende groene advertenties

Branding voor duurzame productenDoor de toenemende interesse in het milieu van consumenten en overheden, zien bedrijven ook steeds vaker het…