Cendris profileert websitebezoekers

9 juli 2004, 14:32

Weblife van Cendris beantwoordt die vraag tot op postcodeniveau: het socio-demografische en lifestyle-profiel van de bezoekers wordt daarmee in kaart gebracht.

Cendris werkt hierin samen met Klipping, een dochterbedrijf van KPN, die de techniek die dit mogelijk maakt heeft ontwikkeld. Klanten die gebruik maken van Weblife kunnen op hun site een code zetten in de vorm van ??n pixel. Daardoor is het mogelijk om een IP-adres, via

het telefoonnummer van de computergebruiker, te koppelen aan een postcode.

De techniek werkt alleen voor bezoekers van sites die gebruik maken van het netwerk van KPN. Niet alle internetverkeer gaat via dit netwerk. Op een gemiddelde consumentensite kan 30 tot 50 procent van de bezoekers worden ge?dentificeerd. Dat is ruim voldoende om een

representatief beeld te krijgen, aldus De Beun en Ruster.

Inmiddels maken een aantal bedrijven al gebruik van Klipping, waaronder Peter Langhout Reizen, WarChild, Bex Reizen, KPN en TPG.

Bron:

http://www.cendris.nl/ (pdf)

Via:

http://webmarketing.web-log.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!