Carl Hoyer: “Wessanen is vooral een merk voor onze medewerkers”
MEC in 10 minuten
Carl Hoyer is director corporate communications bij Wessanen. Eet en drinkt vrijwel alleen biologisch. Vooral omdat hij graag wil weten wát hij eet en drinkt. Wessanen heeft veel van de merken die aan de basis staan van biologisch in Europa gekocht en brengt deze samen op de markt. Aan de 'voorkant' als verschillende merken en 'achterkant' als één sterke en efficiente organisatie. “We zijn van de merken meer een eenheid aan het smeden”. Dat begint intern, met de training van mensen. Voor consumenten is het merk niet zo relevant, stelt Hoyer. Hoyer vertelt erover in deze aflevering van MEC in 10 minuten.
Wessanen zet in op de algemene acceptatie van biologisch om mee te groeien met de categorie. Hoyer zou het merk graag ook sterker uitbouwen. De financiële slagkracht van de organisatie staat dat echter in de weg. “We willen de kampioen van biologisch zijn”. Biologisch groeit elk jaar zo'n 4% en DKW is 1/3e daarvan: de markt van Wessanen. Wessanen groeit mee met de markt, maar slaagt er nog niet in te accelereren. Volgens Hoyer kan het statement van Wessanen op 'duurzaamheid' sterker. Dat kan helpen het merk verder later groeien.