Breedbanders kopen meer

25 januari 2005, 05:30

Volgens de laatste cijfers van Nielsen/Netratings (pdf) heeft inmiddels 55% van de Amerikanen breedband thuis en stijgt dit naar maar liefst 70% tegen het einde van 2005.

‘High Speed, High Spend’ is de regel want het geheel blijkt een positief effect te hebben op de verkoop.

Volgens Nielsen’s nieuwe Megaview Online Retail Service gebeurde 69% van alle online retail aankopen via een breedbandconnectie en was de gemiddelde besteding zo’n $158. Maar liefst 34% hoger dan het gemiddelde dat online werd besteed door een niet-breedbander.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Bernice

    Wat weet Nielsen ons toch altijd te verrassen met wonderbaarlijke ontdekkingen! Natuurlijk kopen breedbanders meer:

    – Breedbanders zijn veel langer online, zou wel eens willen weten of breedbanders nog steeds meer kopen als je het gemiddeld bestede bedrag deelt door het aantal uur dat men online is.

    – Breedbanders zijn koopkrachtiger. Immers, het feit dat je een duurdere breedbandverbinding hebt hangt vaak samen met een hoger inkomen.

    – Breedbanders zijn vaker al meer jaar online dan smallbanders, je ziet dan ook dat het vertrouwen in de veiligheid van (betalen via) Internet hoger ligt onder breedbanders.

    – En zo is er nog wel een lijstje.


    25 januari 2005 om 07:49
    media

    Hoe hoger de welvaartsklasse, hoe belangrijker de rol die internet in het leven speelt. Dat is de belangrijkste conclusie van een onderzoek onder 29.000 Amerikaanse consumenten dat MarketResearch.com deze week heeft vrijgegeven. Binnen de hoogste welstandsklasse noemt 50 procent internet als de belangrijkste bron van informatie. Een kleine zestig procent van de meest welvarende groep koopt wel eens online. Dat is lager bij de gemiddelde (50 pct) en laagste inkomens (34 pct). (bron: DM News)

    Welvaartsklasse is dus inderdaad een van de factoren die meegenomen moet worden bij dit soort onderzoeken.


    25 januari 2005 om 14:20
    Karlijn

    maar dan nog is iets wat een inkoppertje lijkt (breedbanders kopen meer) goed om eens echt te onderzoeken. De wetenschap zit er vol mee. Iemand vermoed iets, dat wordt een hypothese (die moet immers ergens op gebaseerd zijn) en onderzoekt dat. En soms…dan komt er ook nog eens iets verrassends uit. Dit is misschien niet verrassend, maar het is wel fijn dat je nu echt kunt zeggen dat het ‘waar’ is.


    26 januari 2005 om 09:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!