Boost je bedrijf met contentmarketing #ADV

13 oktober 2014, 08:30

Je kunt als marketeer of communicatieprofessional anno 2014 echt niet meer achterblijven. Het is nu of nooit – Antal de Waij, Chief Engagement Officer

Op dinsdag 4 november 2014 organiseren Beeckestijn Business School en Engagement Media de tweede editie van het Digital Content Marketing Congres. Deze keer staat de b2b-kant van contentmarketing centraal. Met een doordachte strategie en de nodige creativiteit haal je het maximale uit jouw inspanningen. Maar wat is de beste aanpak? Welke ontwikkelingen zijn relevant voor jouw organisatie? Hoe pas je contentmarketing toe in de dagelijkse praktijk? Wat mag je er eigenlijk van verwachten? En wat is de rol van mobiel bij contentmarketing? Tijdens het Digital Content Marketing Congres delen topsprekers uit de volle breedte van het vakgebied hun visie, strategieën en inspiratie.

Op 4 november putten uit de grootste inspiratiebron voor contentmarketing?

Schrijf je dan hier in voor het congres.

Weerspiegeling van de tijdgeest

Initiatiefnemer van het evenement Antal de Waij praat zeer bevlogen over de tweede editie. De Waij: “We hebben een geweldige line-up, zoals dat in festivalkringen zo mooi heet. Op het podium staan topsprekers. Stuk voor stuk experts op hun eigen gebied. Samen brengen zij een zeer gevarieerd programma. Maar met alle voordrachten samen vertellen ze in één keer het hele verhaal rond contentmarketing. Met de nadruk op b2b uiteraard”.

De Waij vervolgt: “Zo vertelt Truus Koppelaar van AFAS Software over de eerste campagnes, resultaten én de lessons learned met de lead genererende contentmarketingmodule binnen de AFAS software. Mediaexpert Rick de Fluiter ontvouwt met een paar aansprekende cases de geheimen van het grote verleiden met video. En mijzelf valt de eer te beurt om te laten zien hoe je als eenmans contentmarketingmachine toch kunt komen bovendrijven in de oceaan van het internet. Geen rocket science, gewoon concrete handreikingen. Het leuke is dat je er de volgende dag al mee aan de slag kunt.”

Concrete handvatten, tips & trucs

De plenaire sessies laten zich op drie niveaus onderverdelen. De Waij: “We bieden meerdere strategische sessies waarin het hoe en waarom van contentmarketing aan bod komt. Maar ook leadgeneratie is een belangrijk thema. Hoe win je prospects voor je organisatie? En hoe kun je met contentmarketing verkopen realiseren? En als derde thema zijn er praktijkverhalen en cases. Lekker concreet. Wat je moet doen? Hoe kun je dat het beste aanpakken? Wat werkt wel en wat absoluut niet? Elke spreker sluit af met vier praktijktips waar je direct mee aan de slag kunt. En dat is belangrijk. Het heeft geen zin alleen mooie verhalen te vertellen waar verder niemand iets mee kan.”

Stel je eigen programma samen

Ook deze tweede editie is het congres langs twee lijnen opgezet: luisteren en participeren. Antal De Waij: “Dat luisteren gebeurt in de plenaire zaal. Hier geven de topsprekers om de beurt inspirerende lezingen en case presentaties. Maar je kunt ook actief participeren. Tijdens ronde tafel expertsessies waarin specialisten uit het vak met je in gesprek gaan over steeds een ander aspect van contentmarketing. Hier kun je ook jouw ideeën ventileren. Of je tafelgenoten uitdagen zich over jouw business case te buigen. Met allemaal vakgenoten om je heen zal daar altijd wel iets bruikbaars uit voortkomen. Hoeveel je luistert en hoeveel je participeert bepaal je zelf. Iedereen stelt zijn eigen programma samen.”

Hier moet je gewoon bij zijn

Antal de Waij wil nog graag even het belang van het congres benadrukken. “Het congres is een inspiratiebron voor iedereen die vakmatig betrokken is bij sales, marketing, online communicatie, branding, ondernemingsleiding en corporate identity. Of je nu al actief aan contentmarketing doet of niet. Feit is dat het vakgebied nog volop in ontwikkeling is. En dat betekent dat nog geen enkele organisatie achterover kan leunen. We moeten kritisch blijven, ons afvragen hoe het nog beter kan en steeds weer leren van de successen en blunders van anderen. En daarvoor biedt het Digital Content Marketing Congres alle kansen. Vind jij ook dat je op contentmarketing gebied nog lang niet bent uitgeleerd? Schrijf je dan hier in voor het congres.

Kijk voor het volledige programma, de sprekers en hun verhaal en alle ins & outs over het Digital Content Marketing Congres B2B Edition op www.congres.digitalcontentmarketing.nl

Het tarief voor de volledig verzorgde dag bedraagt 299,00 euro per persoon, exclusief BTW.

Voor lezers van Marketingfacts geldt een aangepast tarief van 219,00 euro! Vermeld de kortingscode DCMMF bij je boeking om de korting van 80,00 euro te activeren.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts, bestaat tegenwoordig uit Luuk Ros & Matthijs van den Broek. Zie ook colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!