Blogs en online groepen bereiken generatie Y best

10 augustus 2007, 04:53

De jongerenmarkt, vaak aangeduid met de term generatie Y, is voor veel bedrijven een belangrijke doelgroep. Maritz Research heeft deze week de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek hoe deze doelgroep het best bereikt kan worden. De conclusie van dit onderzoek is dat de jongeren ontvankelijker zijn voor berichten op blogs en online groepen dan voor SMS- of tekstberichten.

Ongeveer 48% van de generatie Y respondenten gaf aan dat ze lid zijn van een online groep van een aanbieder en 21% gaf aan dat ze blogs wel eens hebben gebruikt bij het nemen van een aankoopbeslissing. Ongeveer 65% zou nooit ingaan op aanbiedingen via de mobiele telefoon of de PDA. “Omdat de meningen van “peers” erg belangrijk zijn voor generatie Y, nemen ze online reviews gepost door “peers” ter harte. Ondernemers zouden dus blogs en online reviews waarin hun producten en merk worden genoemd aandacht moeten schenken en problemen die regelmatig worden beschreven oplossen. Ze moeten generatie Y laten merken dat ze luisteren”, aldus Gloria Park Bartolone, devisiepresident van de Retail Group van Maritz Research.

Caroline Korsten is actief op het internet sinds midden jaren negentig. Ze studeerde communicatie en (gezondheids)psychologie en heeft een brede kennis en werkervaring op het gebied van PR, journalistiek, marketingcommunicatie en reputatiemanagement. Gewerkt bij diverse multinationals. Deze Europa-trotter woonde vier jaar in Duitsland en twee jaar in Engeland. Geinteresseerd in alles wat met online communicatie en psychologie te maken heeft.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Emile v.d. Coevering

    “Ondernemers zouden dus blogs en online reviews waarin hun producten en merk worden genoemd aandacht moeten schenken en problemen die regelmatig worden beschreven oplossen”

    ORM(Online Reputation Management)is hierin belangrijk dus,Het is inderdaad voor beide partijen gunstig om op die manier het product/dienst en/of merk te verbeteren. Ik denk dat participatie in een online groep, blog of review daarbij een hele slimme stap is.


    12 augustus 2007 om 18:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!