Bezoekersaantal krantensites neemt toe
De websites van Nederlandse dagbladen hebben vorig jaar meer bezoekers getrokken. Grote winnaar is De Telegraaf, grote verliezer het AD.
Dit blijkt uit een inventarisatie van WebWereld naar de bezoekcijfers van de websites van de landelijke en regionale dagbladen. De Telegraaf.nl had in januari 2004 ruim 3,1 miljoen unieke bezoekers. Dat is een half miljoen meer dan in dezelfde periode in 2003.
Het Algemeen Dagblad daarentegen zag het aantal online bezoekers dalen met ruim 400.000. De krant startte in februari 2003 met verplichte registratie, na NRC Handelsblad en Trouw. Ook Trouw verloor ruim vijftigduizend unieke bezoekers. Zowel het AD als Trouw zien de verplichte registratiemodule als hoofdoorzaak van de dalende trend. Wel is opvallend dat het NRC Handelsblad zijn bezoekersaantal zag stijgen met ruim 250.000. Ook de Volkskrant heeft na registratie honderdduizend extra bezoekers ontvangen.
Regionaal doen de uitgevers HDC Media en NDC Holding het goed. HDC, uitgever van onder meer de Gooi- en Eemlander en het Noordhollands Dagblad, verwelkomde ruim 250.000 bezoekers meer dan in januari 2003, een stijging van 63,9 procent. Het bezoekersaantal van NDC steeg met 56,8 procent naar ruim 317.000.
Bron:
Via: