Berenschot Marketing Trendonderzoek 2014
Marketing Nederland bepaalt de marketingtrends van 2014
Het centraal stellen van de klant was in 2013 het marketingtopic met de hoogste prioriteit, maar hoe is dat dit jaar? Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2014 en hoe maken bedrijven en in het bijzonder marketeers er gebruik van? Om hier antwoord op te geven, organiseert Berenschot samen met o.a. Marketingfacts voor de elfde keer het marketingtrendonderzoek.
Alle marketing-, communicatie- en salesfunctionarissen in Nederland kunnen deelnemen via marketingtrends2014 en maken via deelname kans op toegang tot evenementen en kwaliteitsinformatie.
Over het onderzoek
Het Marketingtrendonderzoek van Berenschot is een langlopend trendonderzoek, waarmee de ontwikkelingen van de trends in marketing worden vastgesteld. Tevens levert het onderzoek informatie op over verschillen in trends tussen sectoren, en voorbeelden omtrent het benutten van trends in de praktijk.
Met de resultaten worden de trendmatige ontwikkelingen in marketing vastgesteld. Tevens levert het onderzoek informatie op over de verschillen in trends tussen sectoren en voorbeelden over de praktische toepassing ervan door bedrijven en organisaties.
De initiators van het marketingtrendonderzoek zijn Berenschot, MarketingTribune, STEM, Marketingfacts, MEC en VM.