BBC bouwt ‘iTunes voor TV’
De Engelse BBC is druk bezig met het bouwen van een ‘TV jukebox’, waarmee je haar televisieprogramma’s (gratis) kunt opslaan, organiseren en afspelen.
De BBC start in september een test met 5.000 breedband internetters, om uit te vinden welke programma’s het meest geschikt zijn om als downloads aan te bieden.
Online video is seen as the next great advertising frontier, one that many analysts believe will soon eclipse many other forms of online marketing in terms of revenue as marketers look to leverage the power of video to build brand awareness on the Web.
PricewaterhouseCoopers analyst Tom Hyland said fast Internet connections pave the way for an entire new class of online advertising styles and approaches.
“Broadband will continue to evolve the face of interactive advertising as more compelling media ads and video formats are created,” Hyland said last week after eMarketer reported that online marketing was growing even faster than originally forecast. “More and more, brand marketers will look to interactive as an integral platform to deliver rich experiences for brand building and enhancement.”
Jammer dat ze geen voorbeelden geven van hoe zij de interactive marketing willen implementeren, maar terugvallen op niets zeggende marketing ‘slogans’.
Ik bedoel, als je zo’n soort service aangaat bieden, dan durf ik bijna zeker te stellen dat het gros van de mensen de reclame lekker skipt (itunes-analogy) en lekker de film, documentaire of sportwedstrijd gaat bekijken.
Een voor mij interessant concept zou bijvoorbeeld kunnen zijn: (commerciele) content ter ondersteuning van het programma. Denk bijvoorbeeld aan een formule 1 wedstrijd, waar je aanvullende informatie kunt vinden van shell over de brandstof die zij gebruiken in de f1 autos en hoe jij hier evt. van kunt profiteren als automobilist.
Of hoe TV zichzelf overbodig maakt.