Baron: Mobiele telecom met luxe

20 maart 2006, 08:53

Binnenkort zal Baron officieel “live gaan”. Een nieuwe mobiele telecomoperator op het KPN netwerk die zich onderscheidt door zich te richten op grootverbruikers. En grootverbruikers krijgen de bijbehorende behandeling. Zo wordt het toestel dat wordt aangeschaft thuis bezorgd en geïnstalleerd, en is er 24 uur per dag persoonlijke ondersteuning mogelijk.

In de promotie richt Baron zich op iedereen voor wie de mobiele telefoon een essentiële rol speelt in het dagelijks leven en service past daarbij: “Geen wachttijden en geen computergestuurde menu’s; u wordt direct te woord gestaan door een medewerker (…) volledig op de hoogte van uw persoonlijke situatie”. De toestellen die in het assortiment zijn opgenomen zijn niet de standaard Nokia’s, maar bij voorbeeld toestellen van Vertu (al dan niet met diamanten ingelegd)

De merkbeleving die Baron wil realiseren is helder en uitdagend:

Baron is niet voor de massa.

Baron is er voor het individu en ziet dat elk individu z’n eigen wensen en persoonlijke behoeften heeft.

Hij of zij behoort ook als individu te worden benaderd.

Met respect en met zorg.

Met aandacht voor detail.

Gepast. Op maat. Op tijd.

Hoewel Baron zich qua positionering richt op vermogende Nederlanders (met een veelbesproken stand op de afgelopen Miljonairsfair) zal Baron ook aantrekkelijk zijn voor minder vermogende maar wel veel bellende klanten. Belbundels bij Baron zijn verkrijgbaar vanaf €100,- (inclusief ringtones). Doordat de belbundels veel groter dan gebruikelijk zijn kan bellen via Baron voor grootverbruikers voordeliger zijn dan via de andere netwerken aangezien de bundel niet snel overschreden zal worden (met de hogere tarieven die daar bij horen)

Jeroen de Rooij, marketingmanager van Baron, gaf aan dat de service het meeste belangrijke onderdeel van de propositie zal zijn. Een vervangend toestel bij verlies, de mogelijkheid tot ondersteuning door een monteur aan huis en een gratis satelliettelefoon bij een reis naar landen waar geen gsm-dekking is zijn bij Baron standaard.

Het mooie van het concept van Baron is dat het niet eenvoudig te copiëren zal zijn. Waar de goedkope telecomproviders met weinig service zich nauwelijks van elkaar weten te onderscheiden kan er maar één het meest exclusief zijn, als volger wordt je ook snel als volger gezien. Het copiëren van een goedkope uitstraling is veel eenvoudiger dan van een exclusieve uitstraling.

De keuze van winkels past hierbij en is opvallend te noemen: naast de nog te openen winkel in de PC Hooftstraat kan je je GSM straks ook kopen bij Schaap & Citroen of op exclusieve party’s.

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

3 Reacties

    Joost

    Ik ken de mensen achter het concept en wens ze veel succes toe.

    Leuk om het nu te zien opduiken in de media!


    20 maart 2006 om 17:56
    Jolanda Baron

    Ik ben nieuwsgierig waarom voor deze naam is gekozen.


    1 mei 2007 om 10:13
    Jackie Green

    Ik ben zelf klant geweest bij Baron en het zijn zware afzetters.Je wordt gelokt met de abonn.kosten v €1,- per maand, maar ze cashen op het zgn. Blackberry verbruik.Berichten hoorden zogenaamd gecomprimeerd binnen te komen, maar dat was niet het geval waardoor de rekeningen tot in de honderden euro’s liepen.Met heeeeel veel moeite overgestapt naar andere provider. Klantenservice is slecht, je vragen worden alleen genoteerd door een bureautje aan wie het call center is uitbesteed en vervolgens wordt er niets mee gedaan.Nooit meer ga ik met een onbekende provider in zee.


    21 juni 2010 om 10:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief