Banners testen op weblogs

12 februari 2005, 20:26

Banners testen op weblogsOp punkey.com is een nieuw fenomeen te zien voor weblogs. Het ondergronde creatieve platform Buutvrij.com heeft een banner ontwikkeld (in samen-werking met Rhinofly) waarmee het mogelijk is om direct en in de banner een t-shirt te reserveren.

De banner heeft het standaard formaat 234 x 60 maar wordt bij aanraking uitgeklapt tot groter formaat. De bezoeker kan dan direct soort shirt kiezen, de kleur en de maat. Na invullen van de gegevens (en mailverificatie) is het shirt gereserveerd. Bij daadwerkelijk in productiename krijgt de reservering voorrang. De banner wordt langzaam maar zeker uitgerold en eerst bij een aantal weblogs en -sites getest om de kinderziektes er uit te halen en reacties te polsen. De banner zal aan elke ontwerper ter beschikking worden gesteld zodat hij of zij reclame kan maken voor de eigen creaties. Voorwaarde is wel dat de site waarop de banner wordt getoond buutvrij genoeg is!

Frank is sinds 2000 actief als blogger. De laatste jaren is hij een actief voorstander van het open internet en het indieweb: Hou controle over je eigen domein, je eigen data en eigen netwerk. Op zijn blog https://diggingthedigital.com/ schrijft hij over deze ontwikkelingen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Ziet er goed uit Frank, complimenten! Maar waar moet een weblog aan voldoen om Buutvrij te worden verklaard? En is er ook een versie met en formaat dat max. 160 pixels breed is? Wil ‘m wel eens testen op Marketingfacts.


    13 februari 2005 om 09:24
    niels

    Buutvrij for Life!


    14 februari 2005 om 07:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!