[Advertorial] Kom naar Perfect Storm Europe 2012 5 en 6 november a.s.

8 oktober 2012, 13:29

Marketingfacts-lezers ontvangen 50% korting!

De ontwrichtende samenkomst van mobile, smart systems, cloud computing, social media met zijn aanzwellende stroom aan data verandert alles – voor bedrijven, de overheid en de burgers. Economische en bedrijfsprocessen zullen ingrijpend veranderen. Na de Internetrevolutie staat ons dus de komende jaren een nog grotere transitie te wachten. En voor drastische veranderingen in de manier waarop wij wonen, werken en leven. Deze perfect storm zal ook een immense stroom aan data opleveren. Bedrijven zullen hun businessmodellen in versneld tempo zien veranderen. Noodzakelijk is een strategie die alle ontwikkelingen omvat. Niet dus een strategie voor de afzonderlijke delen.

Snelle veranderingen

De veranderingen gaan heel, heel snel. Facebook is over een tijdvak van iets meer dan 2 jaar vervijftienvoudigd en telt nu meer dan 955 miljoen gebruikers. Meer dan 4 miljard mensen over de hele wereld gebruiken nu al een mobiele telefoon en voor 450 miljoen van die mobiele gebruikers is het Internet al een volledig mobiele ervaring. En daar komen nog de miljarden sensors en camera’s bij die een enorme stroom aan data leveren. In de US worden deze vier technologieën dan ook ‘disruptive technologies’ genoemd.

De ‘Smartphone Class’

Het Amerikaanse onderzoeksbureau eMarketer bericht in een rapport dat het wijdverbreide gebruik van smartphones een nieuwe groep klanten vormt: de ‘smartphone class’. De ‘connected’ leden van deze groep herschikken de normen voor consumptie, winkelen en communicatie. In het eerste kwartaal van 2012 werden alleen al 145 miljoen smartphones wereldwijd verkocht, waarbij 1 op de 4 in China werd afgenomen. Momenteel nemen smartphones 36% van de verkoop van mobiele telefoons voor hun rekening.

Perfect Storm is echt gebeurd

De term ‘Perfect Storm’ wordt gebruikt naar voorbeeld van een storm die onder invloed van een aantal samenkomende weersontwikkelingen ontstond in een tropische storm aan de Oostkust van Amerika in oktober 1991. Deze film was aanleiding voor de film ‘Perfect Storm’ in 2000 met George Clooney in de hoofdrol als schipper van een vissersboot die natuurlijk met man en muis vergaat.

Mobile Madness, Cloud madness, Smart Madness, Social Media Madness

Tijdens Perfect Storm Europe 2012 vinden vier Madness-series plaats: Mobile Madness, Cloud Madness, Smart Madness en Social Media Madness. Amerikaanse en Europese sprekers zullen de ontwikkelingen van de vier ontwrichtende technologieën aangeven en wat deze betekenen voor de manier waarop wij straks zullen leven, werken, wonen en spelen. Aangevuld met presentaties over nieuwe producten en diensten van bedrijven.

Get the Big Picture for Big Data

De vier ontwrichtende technologieën zorgen voor een aanzwellende massa aan data. De zich sterk ontwikkelende technische infrastructuur van bedrijven en organisaties op zich zorgt daar alleen al voor, maar de mix van miljarden sensors, camera’s, smart phones, tablets, etc. zorgt voor steeds groter wordende datastromen. Big Data omvat de technologie, tools, software en inzichten om deze data te kunnen opschonen, analyseren en visualiseren. Zodat ondernemingen en organisaties deze data kunnen gebruiken voor nieuwe bedrijfsmodellen, nieuwe producten of diensten en om competitief te blijven in hun markt.

Parallel programma

Als onderdeel van het programma Perfect Storm Europe 2012 worden aparte sessies georganiseerd als verdere verdieping van de Madness series en Get the Big Picture for Big Data. Daarnaast vinden er aparte seminars plaats, zoals Start-Up Day en Developer Day.

Meer dan 40 sprekers

Twee dagen lang geven zo’n 40 sprekers hun visie over de ontwikkelingen en tonen ze oplossingen, producten en diensten. Het zullen twee leerzame dagen zijn voor elk bedrijf of organisatie.

De conferentie kent lage tarieven

Om zoveel mogelijk mensen breed kennis te laten maken met de Perfect Storm is er een simpele prijsstelling gehanteerd. Eén ticket van 795 euro (excl. B.T.W.) biedt toegang voor twee dagen, inclusief koffie, thee en lunch. Tickets bieden toegang tot alle evenementen van Perfect Storm Europe 2012.

Korting voor Marketingfacts-lezers

Lezers van Marketingfacts kunnen zich met behulp van de code ‘mf2012online inschrijven. De code geeft recht op 50% korting, zodat de toegang voor twee dagen 395 euro bedraagt (excl. B.T.W.).

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Roelof Kramer

    Bezoek http://www.perfectstormeurope.com voor het volledige programma en om tickets te kopen.


    9 oktober 2012 om 07:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!