[Advertorial] Derrick Neleman (By the Grape): “Een ondernemer kan niet zonder Twitter”

28 november 2012, 11:00

Elke dag starten er honderden Nederlanders een eigen bedrijf. Al jarenlang. Het zou jammer zijn als we jou het wiel opnieuw uit laten vinden. Daarom vind je op IKSTART tips die jouw eerste 100 dagen net iets makkelijker maken. Met inspiratie van IKEA en gekoppeld aan de praktijk door tips van succesvolle ondernemers als Mathys van Abbe (Mobypicture), Boris Veldhuijzen van Zanten (o.a. The Next Web) en Marja Ruigrok (Ruigrok | Netpanel). Tips waar je echt wat aan hebt en meteen mee aan de slag kan. Met deze keer: Derrick Neleman van off- én online wijnhandel By the Grape.

Deze posting verschijnt in een reeks tips en wordt mede mogelijk gemaakt door IKSTART100, het platform met tips voor ondernemers.

Derrick Neleman richtte in 2009 samen met Bart van den Brink Bythegrape.com op, maar was ook voor die tijd al innovatief bezig op wijngebied. Zo richtte hij zich met Lovian op de verkoop in Nederland van biologische en Fairtrade-wijnen en produceerde hij een film over duurzaamheid in wijn, Kissed by the Grape. Deze film vormde gelijk de inspiratie voor Bythegrape.com, de off- en online winkel voor biologische wijnen van 'kleine' wijnboeren. Volgens Derrick kun je als (beginnend) ondernemer niet om Twitter heen.

“Voor mij geldt Twitter als een geweldig relatienetwerk. Het geeft me nuttige info over mijn doelgroep en mijn concurrent. Volg je doelgroep, maar zorg er zelf ook voor dat je interessante kennis deelt, waardoor het voor je doelgroep boeiend is om jou terug te volgen. Het vraagt 30 min. van je dag, maar je zal zien dat de aanhouder wint, met veel volgers als resultaat. Bekijk waarom je echt niet zonder Twitter kan en zoek direct uit wie je echt moet gaan volgen.”

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts. Zie colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!