ABN AMRO start ook met MSN Messenger

17 mei 2005, 09:30

Onder de naam ‘MSN saldo’ gaat ook ABN Amro het saldo aanbieden via MSN Messenger. In tegenstelling tot SNS Bank, die een volledige betaaldienst via MSN durfde op te tuigen, begint ABN Amro voorzichtig. Met de proef van maximaal 1.000 deelnemers wil ABN AMRO onderzoeken of dit kanaal geschikt is voor het leveren van bankdiensten

De werking van MSN saldo is gelijk aan die van SMS saldo, een dienst die ABN Amro in 2004 heeft geïntroduceerd en die momenteel zo’n 10.000 gebruikers telt volgens de bank. De eerste 250 deelnemers zijn onder bestaande klanten geworven. Zodra zij deelnemen, kunnen ze weer anderen uitnodigen om dat ook te doen. Als het maximale aantal gebruikers van 1.000 is bereikt, zal de bank de inschrijfmogelijkheid voor de duur van de proef sluiten.

SNS Bank begon recent met een betaaldienst tussen MSN’ers onderling met ‘Bill, your banking buddy’. SNS Bank ging bij de introductie daarvan in de fout met e-mailadressen en boette daarvoor. Postbank startte eerder met een vergelijkbare proef als ABN Amro.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    at

    een volsstrekt overbodig initiatief want de banken leveren deze info binnenkort naar de mobiele telefoon, waar je dan ook nog mee kan afrekenen. who needs MSN?


    17 mei 2005 om 10:01
    Blue

    @at: Who needs RSS, je kunt toch nieuws checken op de site zelf?

    In andere woorden: hoe meer accesspoints, hoe beter de gebruiksvriendelijkheid, hoe dichter je bij je klanten staat.


    17 mei 2005 om 13:00
    at

    @blue RSS vergelijken me informatie over banksaldi en dergelijke gaat niet op. immers wanneer wil je je banksaldo weten? als je aan het winkelen bent of op vakantie, wellicht in het buitenland, of vooral wanneer je gaat telebankieren en in dat geval is het saldo voorhanden. MSN…overbodig en fraudegevoelig.


    17 mei 2005 om 14:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!