Aantal mobieltjes met camera’s groeit explosief

13 januari 2005, 05:10

InfoTrends/CAP Ventures komt met de uitslag van een onderzoek onder 6.360 consumenten in Noord-Amerika, West-Europa, Japan en China; Het aantal mobiele telefoons met camera zal gaan groeien van 178 miljoen in 2004 tot miljoen in 2009. Een stijging van 28% naar 89%.

image

Overige uitkomsten:

  1. Zo’n 50% van de gebruikers zonder mobieltje met camera heeft overwogen er ??n te kopen.
  2. Consumenten in Noord Amerika en China maken zo’n 20 foto’s per maand, Japanners 5 per maand.
  3. 12.5% van de Japanners geeft aan dat zijn mobieltje met camera, zijn primaire camera is. Dit is het hoogste percentage in alle regio’s.
  4. Gemiddeld wordt 8% to 10% van de foto’s geprint. In Japan is dit echter maar 1% or 2%.

Paar opvallende zaken; Uit de grafiek valt op te maken dat de totale markt bijna verdubbeld. Dat betekent dat veel consumenten nog een mobiele telefoon moeten aanschaffen. Als ze dat zullen doen zal er ongetwijfeld een mobiele telefoon met camera worden aangeschaft. Ik vraag mij dus ook af of je de procentuele verdeling ook 1:1 op Nederland mag loslaten, gezien het feit dat in Nederland al 14,5 miljoen mobiele telefoon in gebruik zijn.

12,5% van de Japanners geeft aan dat hun mobiele telefoon met camera hun primaire camera is. Zij maken daarmee 5 foto’s per maand. Dat betekent dat ze in totaal nooit meer dan 10 foto’s per maand maken en dat dus in Japan. Zijn primaire mobiele fotografen gelegenheidsfotografen?

Op Emerce is eveneens een samenvatting te lezen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!