Nieuwe aflevering van Spongebob speciaal op Twitter

10 juli 2011, 15:37

Iedereen kent het sompige gele hamburger bakkende wezen met het uiterst irritante stemmetje, Spongebob Squarepants. Door mijn peetdochter moest ik er jaren geleden verplicht met haar samen naar kijken. En wat had ik een lol. Octo (@Squidward), de chagrijnige inktvis was mijn favoriet. Ik heb zelfs nog eens de man gesproken die de stem insprak. En wat dacht je van de heerlijk domme Patrick, de zeester? Ik was fan en ik weet zeker dat ik elke aflevering heb gezien. Maar nu komt er een nieuwe aflevering en die is alleen deze week op Twitter te volgen.

Een tekenfilm op Twitter?

Net als Donald Duck, een oude case die door Joost Geurtsen maar weer eens uit het stof is gehaald, is dit een moderne manier van storytelling. Maar dit gaat verder. Komende week, startende op dinsdag en eindigend op vrijdag speelt het nieuwe avontuur van Spongebob zich af op Twitter. Het verhaal is zelfs speciaal voor Twitter geschreven getiteld: The Ice Race Cometh.

Elke karakter een eigen account.

Alle karakters hebben een eigen Twitter-account. @Spongebob zelf is al tijden een trouwe Twitteraar maar zijn huisslak Gerrit (@GarytheSnail) is nog vrij stil.

De twitternamen, zoals die in het persbericht zijn opgenomen, zijn niet op tijd geclaimed.

Ik heb uiteindelijk een lijst kunnen samenstellen met alle karakters die je kunt volgen op Twitter.

Twitter als modern hoorspel.

Ik zal een keepstream bijhouden van het hele verhaal en deze zaterdag hier op Marketingfacts plaatsen, want ik ben wel erg benieuwd hoe dit gaat. Gaat dit bij gebleken succes doorgezet worden? Gaan we straks aflevering van GTST op Twitter volgen? Eigenlijk doet het mij denken aan de hoorspelen van vroeger op de radio. Daarbij moest je ook je eigen fantasie gebruiken om het complete verhaal in je hoofd vorm te geven.

Waarom staat dit nou op Marketingfacts? Omdat ik denk dat dit een zeer interessante marketing tool kan zijn. Het is ook een erg originele toepassing van Twitter. Nickolodeon zet dit in als promotie-tool voor de nieuwe aflevering op televisie die vrijdag in America op TV komt.

En eigenlijk vind ik dit gewoon onwijs gaaf. Maar ik ben dan ook een sucker voor Spongebob en de zijnen.

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

2 Reacties

    onnogroen

    Leuk idee, maar is wel vaker al gebruikt.


    11 juli 2011 om 12:18
    Smithf547

    I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays.. cceeckgbdkeedfac


    10 augustus 2014 om 11:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief