Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

TikTok Limbo: hoe creators omspringen met de onzekerheid rond het platform

TikTok is het kloppend hart van een hele generatie contentmakers. Dansjes, storytelling, memes en minidocumentaires—de app is voor velen dé springplank naar een digitale carrière. Maar er hangt al een tijd een donkere wolk boven het platform. Dreigende bans, politieke druk en veiligheidszorgen maken de toekomst van TikTok onzeker. Wat betekent dit voor de Nederlandse TikTok-creators? Voelen zij de dreiging? En hoe bereiden zij zich voor op een mogelijke exit?

Waarom adverteren op TikTok in 2025 fundamenteel verandert

TikTok is allang geen experimenteel advertentiekanaal meer. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een snel groeiend aandeel in de advertentiebudgetten van merken, is het platform een volwaardige speler geworden. Maar de manier waarop bedrijven op TikTok adverteren, staat op het punt drastisch te veranderen.

Interview: ‘Jongeren willen geen suikercoating, maar de harde waarheid’

Robin Raynor, Creative Lead bij StudioM, de contenttak van GroupM, deelt inzichten over de campagne 'Doe ff lekker niet'.

Hema verovert TikTok met humor en authenticiteit

Onlangs werd Hema Merk van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing 2024. Social Media Marketeers Zoya Kazemi Neyari en Scott van der Winden over het Hema-DNA.

TikTok versterkt relatie met de marketingsector door toe te treden als kennispartner van DDMA

Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.

Social media in Nederland 2024: LinkedIn valt op als grootste stijger, Threads geen threat voor X

De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2024 zijn bekend: LinkedIn is opvallend genoeg de grootste groeier en Threads blijkt nog geen grote bedreiging.

Van Posters tot Pixels: De Digitale Dimensie van Fandom

De Metagids #81 - Vormen van bewondering en fandom evolueren, voortgestuwd door de onstuitbare golven van technologische vooruitgang.

Hoe vaak denk jij aan het Romeinse Rijk?

De Metagids #78 - Alle wegen leiden naar Rome, blijkbaar ook alle mannelijke gedachten.

AI-gegenereerde nachtmerries: De duistere kant van TikTok

De Metagids #69: Technologische ontwikkelingen moeten gereguleerd worden om onze menselijkheid, waardigheid en respect voor het leven te behouden.

Waarom TikTok-gebruikers hun tijd op het platform overschatten

Zijn de zelf-rapportage gegevens van social media gebruik accuraat?

AI op LinkedIn, TikTok lanceert Series en 4 nieuwe Pinterest ad-formats

In deze social update: Hoe LinkedIn AI toepast op het platform, hoe TikTok de search ad markt aanboort en nog veel meer.

Promote feature TikTok, Instagram Broadcast en betalen voor blauwe vinkjes

Over Pinterest Academy, de lancering van Instagram Broadcast Channels en betalen voor blauwe vinkjes op Facebook en Instagram.