Op LinkedIn kwam ik deze week een berichtje tegen van iemand die haar eigen QR-code op LinkedIn had gevonden en…
Omnichannel benadering kent vele hobbelsInstore tracking, de offline cookie van de omnichannel retailer, volgt de consument op de winkelvloer en…
Stampions introduceert in Nederland een gloednieuw spel gebaseerd op het verzamelen van stempels, maar dan wel een digitale variant die…
Onlangs vond het Teradata Congres in London plaats. Een conferentie waar de nadruk ligt op de ontwikkelingen rondom data en…
Eind vorig jaar verscheen het rapport Digital Shopper Relevancy over online winkelgedrag van consumenten. Hieruit bleek dat maar liefst 44…
NFC-chips en iBeacons zijn een grote belofte voor marketing-Nederland. Sommige journalisten spreken zelfs over “een nieuwe wereld”. Tot nu toe…
Het aantal Nederlandse consumenten dat met een smartphone of tablet zijn of haar e-mailnieuwsbrieven bekijkt, is in het afgelopen anderhalf…
Enkele weken geleden schreef ik over het nieuwste initiatief op de Nederlandse markt op het gebied van cashless betalen met…
Teruglopende winkelverkopen en een toenemende winkelleegstand lijken een steeds groter maatschappelijk probleem te worden. Dat vraagt om maatregelen die het…
NFC wordt in steeds meer smartphones gebruikt. Wat is het precies en hoe zal dit zich op marketinggebied gaan ontwikkelen?NFC…
Het is zover: pinpassen en los slingerende dukaten in de portemonnee zijn verleden tijd. Althans, als u in het bezig…
Oktober vorig jaar had ik een gesprek had met Thijs van Alebeek van Multicard. Hij vertelde me over betalen via…