Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek: Pride and prejudice in Nederlandse marketingwereld

Uit onderzoek van Publicis NL en Boomerang Agency blijkt de complexe dynamiek waarmee marketingprofessionals in Nederland worden geconfronteerd.

“Coca-Cola wordt ongelukkig én kwaad van zwerfafval”

Ben Bijnens (country director Coca-Cola) over maatschappelijke betrokkenheidCoca-Cola kiest de komende jaren voor gezond, duurzaam en voor grote maatschappelijke betrokkenheid.…

Abdelhamid Idrissi (TechGrounds): “In de technologiewereld kun je veel bereiken”

Amsterdam Nieuw West is een stadsdeel met relatief veel grote gezinnen, hoge werkloosheid en ruimtegebrek. Amsterdammer van het jaar 2018 Abdelhamid…

Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve effecten kan zorgen

Consumenten maken zich zorgen over het milieu en geven dan ook steeds meer geld uit aan duurzame producten, maar profiteert het…

Gamification voor maatschappelijke impact

Emily Jacometti over de nieuwe strategie van FlavourTien jaar lang werkte Flavour, dat gamification inzet voor gedragsverandering, met succes in opdracht van commerciële…

De ‘Catch 22’ van Corporate Responsibility-communicatie: van scepticisme naar vertrouwen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) lijkt tegenwoordig onmisbaar voor succesvolle organisaties. En hoewel veel organisaties de meerwaarde van MVO erkennen, zien…

Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

Ideologie en bevlogenheid gewenst, maar common business-sense gaf de doorslagHet idee om teams van jonge marketeers aan de slag te…

Zo ziet marketing eruit in 2025

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een…

Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities

Waarom zou je als bedrijf een duurzame propositie ontwikkelen? Hoe kan je als Young Professional waarde toevoegen aan het bedrijf…

Klimaatverandering: op zoek naar inspirerende merken of zelf aan de slag?

We staan nationaal en internationaal voor de grootste uitdaging van de eeuw: klimaatverandering. Ondanks de vele publicaties en vergezichten naar 2050 gebeurt…

Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

Hema's campagnemanager Ferry Buitenhuis zit aan de knoppen van het merk. En daar zit hij het liefst, want: "Als het product…

Hypocriet of maatschappelijk verantwoord? De anti rook-campagne van Philip Morris

Stop met roken, maar pas als we een alternatief hebbenDeze week kwam Philip Morris International (PMI) negatief in het nieuws…