Google belt en wacht op klantenservice namens de klant.
ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.
Digitale assistenten zoals chatbots en avatars worden steeds vaker ingezet voor klantcontact. En ze worden ook steeds slimmer. Een goed functionerende digitale assistent maakt de dienstverlening sneller en goedkoper en neemt menselijke medewerkers vervelend werk uit handen. Maar kunnen klanten ook een persoonlijke klik voelen met een digitale assistent?
Twee puberende zonen. Plus een lange vakantieperiode waarin ze veel tijd hebben en weinig verplichtingen. Je voelt in alles het risico van lui, langzaam en laat maar op de loer liggen. De ‘nee, nu even niet’, de ‘komt goed, doe ik straks’, de ‘jaha, maar het is vakantie’...
Sommige organisaties denken ten onrechte denken dat een business case het gouden ticket is om leiderschap te betrekken bij CX transformatie.
Boekrecensie: De Ruwe Diamant. Opnieuw een aanrader vindt Jeanine Dijkhuis, dit zesde boek van Steven van Belleghem.
“We worstelen vooral hoe we directie en management meer betrokken krijgen bij CX.”
Als een van de grootste spelers in de sportindustrie weet Nike als geen ander hoe ze een bijzondere klantervaring moeten creëren om op een heel persoonlijk niveau contact te kunnen maken met hun klanten.
De meeste bedrijven hebben de beste bedoelingen om hun klanten tevreden te stellen, maar in werkelijkheid valt de kwaliteit van de uitvoering vaak tegen.
Volgens Forrester ontbreekt het in zo’n 80% van de CX trajecten aan executiekracht.
In deze podcast spreek ik met mijn partner in crime Miranda over de 5 essentiële doelen van CX-transformatie.
Én wat basisstatistiek die iedere (CX) professional zou moeten begrijpen!