Sommige organisaties denken ten onrechte denken dat een business case het gouden ticket is om leiderschap te betrekken bij CX transformatie.
Boekrecensie: De Ruwe Diamant. Opnieuw een aanrader vindt Jeanine Dijkhuis, dit zesde boek van Steven van Belleghem.
“We worstelen vooral hoe we directie en management meer betrokken krijgen bij CX.”
Als een van de grootste spelers in de sportindustrie weet Nike als geen ander hoe ze een bijzondere klantervaring moeten creëren om op een heel persoonlijk niveau contact te kunnen maken met hun klanten.
De meeste bedrijven hebben de beste bedoelingen om hun klanten tevreden te stellen, maar in werkelijkheid valt de kwaliteit van de uitvoering vaak tegen.
Volgens Forrester ontbreekt het in zo’n 80% van de CX trajecten aan executiekracht.
In deze podcast spreek ik met mijn partner in crime Miranda over de 5 essentiële doelen van CX-transformatie.
Én wat basisstatistiek die iedere (CX) professional zou moeten begrijpen!
Een van de belangrijkste fouten die CX-professionals en/of teams maken, is dat ze teveel verantwoordelijkheid nemen voor Customer Experience.
Digitale transformatie, CX transformatie… Het zijn makkelijk en vaak genoemde termen, maar om het tastbaar te maken is toch vaak een uitdaging.
Zonder een geweldige Employee Experience is er geen geweldige Customer Experience.
Met regelmaat krijgen wij de vraag: “Help ons te transformeren naar een klantgerichte organisatie”. Of: “Ik wil klantgericht ondernemen, maar waar moet ik beginnen?"