40 jaar oude computer in nieuw jasje

8 april 2004, 08:20

image Computerfabrikant IBM begint een marketing-offensief om een veertig jaar oude computer-technologie in een nieuw jasje aan de man te brengen. De IBM-reuzencomputers, ofwel mainframes, verschenen in 1964 op de markt.

De eerste mainframes, van het type s/360, besloegen een ruime huiskamer. Ze produceerden zoveel hitte dat ze alleen met lucht- en waterkoeling bleven werken.

imageHet Parool: Gisteren lanceerde IBM een handzamere en supersnelle versie, model z890. IBM verwacht dat middelgrote bedrijven door de recessie liever hun oude mainframe vervangen door een nieuw, dan dat zij overstappen op het duurdere alternatief van Micorosoft software.

‘‘De software die in het verleden werd geschreven voor mainframes werkt nog steeds storingsvrij,’’ zegt John Post, it-specialist bij IBM.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!