Eyeworks neemt Advance over
Eyeworks heeft het Nederlandse crossmediabedrijf Advance overgenomen. Advance richt zich op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms, vaak in samenwerking met adverteerders. Het bedrijf is vooral bekend van de concepten Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Je Echte Leeftijd. Oprichter en creatief directeur Frans de Vries en mededirecteur Theo Dirksen blijven de directie voeren van het bedrijf.
Eind vorig jaar kwam Advance in opspraak toen bekend werd dat het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een onderzoek instelde naar het gebruik van de persoonsgegevens van 2,2 miljoen Nederlanders. Profielen en mailadressen zouden via de test Je Echte Leeftijd, tegen de wet, voor reclame-doeleinden zijn gebruikt.
Eyeworks-ceo Reinout Oerlemans: “Advance en Frans de Vries ken ik al sinds de start van Eyeworks. We hebben de afgelopen jaren vaak samen projecten gedaan. Advance is een pionier op het gebied van interactiviteit en heeft in haar bestaan opvallend veel gerealiseerd. Frans ken ik als een rasechte ondernemer die zijn bedrijf tot marktleider op het gebied van interactieve formats heeft weten te brengen. Deze gedrevenheid past zeer goed bij de groep en de kennis van Frans en zijn team is zeer welkom bij ons. Met de komst van Advance kunnen we nu ook de stap maken naar de ontwikkeling en productie van interactieve platforms en zijn we daarmee in staat ook aan deze steeds belangrijker wordende doelstelling van adverteerders en zenders te voldoen.”