Sanoma Digital: Interactieve pre-roll waardevol nieuw merkinstrument

11 februari 2010, 09:28

Onderzoeksbureau Metrixlab heeft in opdracht van Sanoma Digital, Lassie en reclamebureau SuperHeroes twee interactieve online pre-rolls van Lassie onderzocht.

Het betreft daarbij het eerste onderzoek in Nederland naar interactie in de pre-roll. Uit het onderzoek (pdf) blijkt dat interactieve pre-rolls sterkere merkeffecten genereren, meer aandacht trekken, de conversie verhogen en beter worden gewaardeerd en onthouden dan standaard pre-rolls en tv commercials. De interactieve pre-rolls waren onderdeel van een campagne rondom 50 jaar Lassie Toverrijst. De pre-rolls werden over een periode van zes weken ingezet op NUvideo.nl en Zie.nl – twee videoplatformen binnen het Sanoma Digital-netwerk. In deze periode was Lassie in geen ander medium aanwezig (bron: Researchblog).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Remco Bron

    Zouden de pre-roll makers nu toch eindelijk inzien dat het TV publiek (passief) heel anders zijn dan het internet publiek (actief)? Van een TV commercial moet je geen 15 seconden pre-roll (willen) maken, dat werkt niet. Ik ben benieuwd of we binnenkort meer interactieve pre-rolls gaan zien.


    11 februari 2010 om 10:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!