Social Media Club Utrecht van start

31 januari 2010, 09:52

{title}Na de start van Social Media Club Amsterdam op 16 december 2009 en Social Media Club Eindhoven op 27 januari 2010 is binnenkort de eerste bijeenkomst van Social Media Club Utrecht. Kartrekkers zijn momenteel Nathalie Soeteman, Joost Geurtsen (mede-blogger hier op M!), Froukje Heres en Mark de Bruin. Aanvankelijk vroegen wij ons af of alleen Amsterdam voor Nederland niet afdoende zou zijn. Nou… nee dus! Elk chapter dat live gaat ervaart: iedereen is enthousiast: deelnemers, sponsors, … Geheel in lijn met sociale media bieden mensen uit zichzelf hun hulp aan.

Met 7,6 miljoen Nederlandse gebruikers van Hyves, 2,2 miljoen Nederlandse gebruikers van Facebook, bijna 1,5 miljoen Nederlandse Linkedin gebruikers en met 400.000+ Nederlandse twitteraars (waarvan 168.000 actief) en een sterk groeiende groep Nederlandse Foursquare gebruikers is dat ook niet zo moeilijk voor te stellen. En hoe is de situatie in Utrecht? In de Twittergids staan 6134 mensen uit de stad Utrecht en Station Utrecht Centraal heeft inmiddels al bijna 400 unieke bezoekers vanuit Foursquare. Om nog te zwijgen van de Utrechtse cijfers van Linkedin, Hyves en Facebook. Dus graag vertellen we je meer over SMC Utrecht.

Social Media Club Utrecht

Het concept Social Media Club bestaat in Amerika sinds 2006. Vaak zijn het maandelijkse bijeenkomsten voor mensen die geïnteresseerd zijn in sociale media. Inmiddels zijn er zeer veel (door SMC goedgekeurde) locale initiatieven. Social Media Club Utrecht brengt ondernemers, marketeers, journalisten, uitgevers, communicatiespecialisten, artiesten, amateur media-uitgevers, citizen journalists, leraren, studenten, en andere geïnteresseerden samen. In essentie mensen die media maken en consumeren met een interesse voor social media. Net als SMC Amsterdam en SMC Eindhoven denken we aan een kleinschalige bijeenkomsten (max 50 deelnemers) van 2 uur met 2 interactieve cases. Wat doen anderen met sociale media? Wat werkt, wat niet? Altijd een spreker en een onderwerp met nieuwswaarde.

Lid worden

Wil je lid worden van deze SMC? Meld je dan aan via de site van SMC Utrecht. Hier vind je alle informatie en links. Via de link “Meld je aan voor events” houden we je op de hoogte van het eerste event. Via twitteracount @smc030 houden we je op de hoogte van nieuws over sociale media uit de pers.

Meehelpen

Voor het organiseren van het eerste event (eind februari/begin maart) zoeken we nog leden die het leuk vinden om mee te denken en mee te organiseren. Neem hiervoor via Mindz contact met ons op.

Update 26 februari 2010

De eerste bijeenkomst staat gepland op 10 maart 2010. Inschrijven kan via deze link.

Mark de Bruin
Online specialist bij 9292

Mark de Bruin (@mdebruin) is sinds 2007 blogger bij Marketingfacts. Mark (1976) is een senior marketingprofessional met expertises in online marketing, innovatie en apps op basis van inzichten uit de markt en klant onderzoek. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en weer 9292 (vanaf 2022).

Categorie
Tags

5 Reacties

    Ronald van den Hoff

    ik denk niet dat het gaat over het Utrecht NS CS, maar over Seats2meet.com als locatie, dat zit bovenop CS! Maar natuurlijk ben ik bevooroordeeld. :-))


    31 januari 2010 om 13:34
    Diederick Olthoff

    Erg goed initiatief en ga vooral door!

    2 vragen:

    Wanneer in Utrecht en welk onderwerp wordt er behandeld?


    1 februari 2010 om 09:54
    Mark de Bruin

    @Diederick: we streven er naar eind februar/begin maart de eerste stappen te zetten.

    Heb je suggestie voor onderwerpen? Wat zou jij willen horen?


    1 februari 2010 om 16:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief