Osocio publiceert Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009

5 januari 2010, 12:38

Osocio, een internationale weblog over Social Advertising, heeft net de Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009 gepubliceerd. Op de lijst van Osocio staan zowel grote campagnes van bekende non-profit organisaties als kleinschalige initiatieven van gewone burgers die zonder reclame- en mediabudgetten zijn gemaakt. Want Osocio is “the place where advertising and activism collide”. Eén van de onderstaande campagnes wordt volgende week gekozen tot de Osocio’s Campaign of 2009:

Message from the Gyre door Chris Jordan

Storytelling: Choose a different ending door AMV BBDO voor London Metropolitan Police

Watermarks make the flood visible door Chris Bodle

The trillion dollar campaign door TBWAHuntLascaris voor The Zimbabwean

Before you turn away put yourself in my place door David & Goliath voor Weingart Homeless Center

Just add water door Kennedy Monk voor Yes Men + Bhopal Medical Appeal

The smoking plant door Fischer America

Contemporary beauty ideals door Ogilvy & Mather Frankfurt voor ANAD

Going west with the New Zealand Book Council door Colenso BBDO

TubePetition door Mizbala

Update:

De winnaars van de Osocio’s Campaign of 2009 competitie zijn bekend. De prijs voor de beste campagne van 2009 ging naar ‘Storytelling: Choose a different ending’ van AMV BBDO voor London Metropolitan Police. De prijs voor de beste activistische campagne ging naar ‘Watermarks make the flood visible’ van Chris Bodle.

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!