Osocio publiceert Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009
Osocio, een internationale weblog over Social Advertising, heeft net de Top 10 van de beste sociale campagnes van 2009 gepubliceerd. Op de lijst van Osocio staan zowel grote campagnes van bekende non-profit organisaties als kleinschalige initiatieven van gewone burgers die zonder reclame- en mediabudgetten zijn gemaakt. Want Osocio is “the place where advertising and activism collide”. Eén van de onderstaande campagnes wordt volgende week gekozen tot de Osocio’s Campaign of 2009:
– Message from the Gyre door Chris Jordan
– Storytelling: Choose a different ending door AMV BBDO voor London Metropolitan Police
– Watermarks make the flood visible door Chris Bodle
– The trillion dollar campaign door TBWAHuntLascaris voor The Zimbabwean
– Before you turn away put yourself in my place door David & Goliath voor Weingart Homeless Center
– Just add water door Kennedy Monk voor Yes Men + Bhopal Medical Appeal
– The smoking plant door Fischer America
– Contemporary beauty ideals door Ogilvy & Mather Frankfurt voor ANAD
– Going west with the New Zealand Book Council door Colenso BBDO
– TubePetition door Mizbala
Update:
De winnaars van de Osocio’s Campaign of 2009 competitie zijn bekend. De prijs voor de beste campagne van 2009 ging naar ‘Storytelling: Choose a different ending’ van AMV BBDO voor London Metropolitan Police. De prijs voor de beste activistische campagne ging naar ‘Watermarks make the flood visible’ van Chris Bodle.