3 redenen om online professionals te testen #ADV

26 maart 2015, 09:30

Test jij – als manager van een onlinemarketing- en/of salesteam – de online professionals die bij je bedrijf komen solliciteren op hun vakinhoudelijke kennis en kunde? Nee? Hieronder lees je 3 redenen waarom het verstandig is dit vanaf nu wel te doen. Sqillzer helpt bedrijven om inzicht te krijgen het kennis-, inzicht- en toepassingsniveau van online marketing professional.

1. Je kunt exact de juiste vragen stellen

Het onlinemarketingvak is zeer complex en veelomvattend geworden. Dat is precies de reden waarom er tegenwoordig een grotere vraag is naar specialisten dan naar generalisten. Daardoor is het voor onlinemarketingmanagers en e-commercemanagers amper nog mogelijk om tijdens een gesprek naar boven te halen wat exact iemands kennis en kunde is op zijn of haar vakgebied. De manager bezit gewoonweg niet voldoende kennis van het specifieke vakgebied om enerzijds de juiste vragen te stellen en anderszijds de antwoorden te beoordelen op juistheid.

2. Je voorkomt de ellende van mismatches

Ken je dit: je denkt dat je echt dé topper hebt gevonden voor je team. En na 3 maanden blijkt het helemaal niet zo’n topper. De gouden bergen die beloofd werden tijdens de gesprekken, worden niet ingelost door gebrek aan de benodigde kennis en kunde. Met als resultaat dat je je target(s) niet haalt, klanten die ontevreden zijn, een verhoogde werkdruk, ontevreden medewerkers. Kortom een hoop ellende die je afleidt van wat echt belangrijk is

3. Je hoeft alleen nog maar te praten met kandidaten die zich vakinhoudelijk al gekwalificeerd hebben

Hoe vaak heb je al je kostbare tijd verdaan aan een gesprek met een kandidaat waarvan je achteraf dacht: “Deze dame of heer is te junior of senior voor de functie. Gaat ‘m niet worden”? Door kandidaten vooraf te testen op hun vakinhoudelijke kennis- inzicht-, en toepassingsniveau voorkom je dit soort gesprekken. En dat betekent minder tijd kwijt aan sollicitatiegesprekken die niets opleveren en dus meer tijd om je team naar grotere hoogte te stuwen en je doelstellingen te overtreffen.

Sqillzer testtool

Sqillzer heeft een testtool ontwikkeld, waarmee je objectief en effectief onlinemarketingprofessionals kunt testen op hun kennis-, inzicht- en toepassingsniveau. Het enige wat je hoeft te doen is (1) een account aan te maken, (2) een test te creëeren door de vragen die je wilt stellen te selecteren uit onze database en (3) sollicitanten uit te nodigen om de test te maken. Heeft de sollicitant de test gemaakt, dan kun je in je eigen rapportage-omgeving zien hoe de sollicitant inidividueel gescoord heeft en hoe ten opzichte van de andere sollicitanten die de test eventueel gemaakt hebben.

Nieuwsgierig geworden? Klik hier voor meer informatie of start direct met het testen van onlinemarketingprofessionals!

Sqillzer helpt bedrijven om efficiënt en objectief inzicht te krijgen in het kennis-, inzicht-, en toepassingsniveau van sollicitanten voor onlinemarketingfuncties. Zo kunnen bedrijven bepalen welke sollicitant het beste voldoet aan de vakinhoudelijke eisen van een functie. Met als resultaat een efficiënter werving- & selectieproces, een reductie van vakinhoudelijke mismatches en daardoor een beter presterend onlinemarketingteam.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!