Tele 2 zet digital headhunter Bob Schwarz in

9 augustus 2007, 05:00

Het vinden van goed personeel valt tegenwoordig niet mee, zeker in de marketinghoek staan er de nodige vacatures open. Tele2 heeft daarom digital headhunter Bob Schwarz ingehuurd om de vacatures voor de top50 leukste banen van Nederland te vervullen. Headhunter Bob kan bij potentiële kandidaten worden geïntroduceerd met een korte film en gepersonaliseerde foto en naam, waarbij Bob aan het einde van het filmpje in tierende woede zelf de kandidaat belt: “Where are you, go to 50topjobs.nl, or you’re fired!”.

Hoewel ik het inmiddels wel gehad heb met virale filmpjes die je bellen, weet Tele2 in elk geval mijn volledig aandacht te krijgen met deze opvallende campagne. Mooi gedaan! Dit moet toch wel goed zijn een plekje bij Viral Friday, denken jullie niet?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

13 Reacties

    Peter Werkman

    Ik vind de campagne over the top. De hyperactieve Bob werkt mij op de zenuwen en het is me volslagen onduidelijk waarom een headhunter iedereen wil ontslaan. Ook de pay off maakt het er allemaal niet duidelijker op; Get hired or you’re fired?

    Het ‘persoonlijke filmpje’ vind ik veel te lang en erg voorspelbaar. Met Bob zet Tele2 een headhunter in die kandidaten eerder wegjaagt dan uidaagt.


    9 augustus 2007 om 05:33
    evroekel

    ’t is over the top, de You’re fired-boodschap misschien niet helemaal helder, maar ’t valt op en persoonlijk vond ik het verfrissend en humoristische manier om eens op een andere manier vacatures aangeboden te krijgen. Maar de insteek zal zeker niet iedereen kunnen waarderen.

    @Bas: scherp gezien die verschillende schrijfstijlen.


    9 augustus 2007 om 06:09
    Bart Suichies

    Hmm.. Vind Bob vooral erg druk en vervelend en krijg door het filmpje niet echt een positieve associatie met Tele2. Ben het dan ook eens met Peter, maar misschien snap ik de grap niet helemaal.


    9 augustus 2007 om 06:10
    Michel Rijnders

    Ik denk ook zeker dat het de nodige mensen zal afschrikken. Maar wellicht dat Tele2 ook hiermee alleen maar stuurt op de medewerkers die hierdoor niet afgeschrokken worden. Dan is het al een mooie eerste selectie. Of dit nu zoveel viraler is dan de Carrierevoorspeller van Randstad weet ik niet. Dat zal toch echt van persoonlijk smaak afhangen. Tele2 heeft in ieder geval meer om het filmpje heen gedaan op de website om de aandacht op het “werken bij” te richten terwijl de Carrierevoorspeller de mensen door moet sturen naar de carrieretest.


    9 augustus 2007 om 06:13
    martinm

    Beetje jammer dat niet duidelijk wordt aangegeven voor welke PLAATSEn ze mensen zoeken. Lijkt me toch wel nuttig als je mensen zoekt 🙂


    9 augustus 2007 om 07:10
    chi666

    @Martin: was me nog helemaal niet opgevallen, maar daar heb je volledig gelijk in. Ik geloof dat ze enkel in A’dam zitten, dus het zal wel typische 020 arrogantie zijn om te veronderstellen dat of de hele wereld in Amsterdam zit of dat iedereen dat weet (zegt de geboren en getogen Brabo)


    9 augustus 2007 om 07:31
    paul

    leuk ik kan ervoorzorgen dat mijn gebeld wordt door iemand zonder dat ze er iets van snappen…

    je kan mensen dus een prankcall bezorgen….


    9 augustus 2007 om 09:36
    Marijn P

    @erik: ik had deze viral een maand geleden al als tip naar info@marketingsfacts.nl gestuurd. wellicht een overvolle box 🙂

    ook ik snap het ‘your’re fired’ gedoe helaas niet. maar het filmpje blijft wel hylarisch om te bekijken.

    de opmerkingen van paul vind ik helemaal hylarisch


    9 augustus 2007 om 10:01
    Steven

    Geloof dat Bob zelf ook een nieuwe baan heeft gevonden. Is dit niet namelijk die kerel die de AMMA Awards dit jaar heeft gepresenteerd? Dat was een prachtig staaltje van “schoenmaker blijf bij je leest”.


    9 augustus 2007 om 10:09
    evroekel

    @Marijn P: Die mail komt bij Marco uit en zijn mailbox zit standaard vol 😉 Denk dat Marco hem over het hoofd heeft gezien tgv zijn vakantie. Overigens kun je het beste virale tips sturen naar viralfriday at marketingfacts.nl


    9 augustus 2007 om 10:10
    Annemieke de Groot

    Ik word hier eerlijk gezegd niet warm van en geloof niet dat massa’s volksstammen dit gaan doorsturen.

    Waarom zo weinig creatief? Er kan zoveel meer… weer een filmpje, oh je kunt het doormailen… geinig het belt….

    is allemaaal best wel 2005!

    Legoman was inderdaad stukken leuker en creatiever… een goede combi tussen zowel offline en online.


    9 augustus 2007 om 10:44
    edwin

    Zeer irritante commercial en het had zo veel makkelijker kunnen gaan…Had een vlotte headhunter neergezet die mensen zo als jij en ik op de straat/situaties had benaderd en had gezegd, youre hired! Dan zet je als Tele2 ook een imago neer. Nu zet je ook een imago neer, maar meer van een bedrijf waar je redelijk vlot eruit vliegt (zo komt het tenminste wel over). Het spotje is wel uitermate geschikt voor bureaus die veel met interim managers werken die de boel moeten reorganiseren….Maar na 4x youre fired is de irritatie die blijft hangen en daarmee Tele2 zijn doel totaal voorbij schiet…..Ik ben wel benieuwd naar de respons op deze advertentie….Tele2, somebody out there how can react or are you fired???


    9 augustus 2007 om 14:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!