Structurele dialoog grootste social media uitdaging voor 2012

Structurele dialoog grootste social media uitdaging voor 2012

Het einde van 2011 is in zicht. Waar 2011 al een social jaar was is het voor marketeers de tijd om de prioriteiten voor 2012 te bepalen. Om inzicht te geven in de uitdagingen van social media verantwoordelijken van grote organisaties heeft Social Embassy een onderzoek gedaan onder 28 industry leaders. De resultaten zijn verzameld in de social media agenda 2012. In deze blog de belangrijkste uitkomsten.

Structurele dialoog grootste uitdaging

De belangrijkste conclusie uit de social media agenda 2012 is dat de deelnemers aan het onderzoek het voeren van een structurele dialoog met hun klanten / fans als belangrijkste uitdaging voor 2012 zien. Maar liefst 57% van de verantwoordelijkheden is het eens tot zeer eens dat dit onderwerp een belangrijke uitdaging is voor 2012.

Hoog op de agenda voor 2012 staat tevens het verkrijgen van voldoende budget en interne governance. 46% van de verantwoordelijken zien deze onderwerpen als uitdaging het komende jaar. Na de massale adoptie van afgelopen jaar wordt in 2012 duidelijk dat organisatie nodig is om de aanwezigheid in sociale media in goede banen te leiden.

Professionalisering

Organisatie van het proces is daarmee een duidelijke succesfactor voor de inzet van social media in 2012. Interne governance staat daarmee bij de industry experts op de agenda. Daarbij speelt de adoptie van insights uit social media een belangrijke rol.

Budget is en blijft ook in 2012 een belangrijk issue. Vooralsnog hanteren topmerken een grotere ambitie dan dat het budget toelaat. Als ieder merk een top positie in de lijst met most engaged brands ambieert wordt het dringen in die top 10. Bedrijven doen er goed aan gezonde ambities te formuleren of een budget in te richten dat evenredig is met het realiseren van deze genoemde ambitie. Hier staat tegenover dat de druk op FTE minder lijkt te worden.

Bekijk alle resultaten


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.