ReclameReview: Bruna Rijmnijntjes

27 oktober 2011, 11:52

Als je niet tegen geforceerde Sinterklaasrijmpjes kunt, dan moet je deze nieuwe commercial van Bruna zeker NIET bekijken. En als alle medewerkers de komende tijd rijmen zoals deze dame, kun je beter ook de winkels even mijden. Hou je juist van rijm en vooral van de Nijntjes die je eerder al bij Bruna kreeg? Dan is de nieuwe spaaractie helemaal iets voor jou…

Credits:

Bureau: De Combinatie van Factoren

Account: Niels Braat, Michèle Houben

Art: Kevin Gozems, Deborah Bosboom

Copy: Tim den Heijer

Klant: Karin Melissen, Frank Padberg

Regie: Anne de Clercq

Productie: Electric Zoo

Geluid: Earforce, MQM Media

De doelstelling:

Heel Nederland laten weten dat je voor je Sinterklaasinkopen bij Bruna moet zijn, want daar krijg je rijmnijntjes.

De uitwerking:

Na het met een Esprix bekroonde succes van de geluksnijntjes keren de geliefde nijntje-gelukspoppetjes terug bij Bruna. Speciaal voor de feestdagen nemen ze dit jaar een gelukswens op rijm mee. Ze heten deze keer dan ook rijmnijntjes. In en om de winkels gebeurt tijdens de actieperiode alles op rijm. In de commercial zien we dat een klant daardoor nogal verrast wordt. Zeker als de Sint zélf ook nog eens binnen komt vallen!

Het oordeel:

Natuurlijk snap ik best dat er een commercial wordt bedacht die als thema rijm heeft als je rijmnijntjes onder de aandacht wilt brengen, maar de manier waarop is daarbij blijkbaar heel belangrijk. Of het is een kwestie van persoonlijke smaak, want ik vind deze commercial echt he-le-maal niks. Niet grappig, maar tenenkrommend. De te blije medewerkster, de Sint die binnen komt vallen alsof hij een uitzendkracht is… Het is niet mijn smaak. De communicatiedoelstelling wordt overigens gewoon behaald, want ik weet nu echt wel dat ik rijmnijntjes krijg bij Bruna. Ik ben alleen bang dat ik in de winkel met rijmpjes aangesproken wordt. Dan maar online bestellen…

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    h.omlo

    Ben het volledig met je eens dat deze “brunamedewerkster” veel te overdreven overkomt ,volgens mij hadden ze beter kunnen kiezen voor een gewone cassiere .

    De eerste medewerker die die in onze bruna winkel gaat overnemen heeft een probleem .

    Maar even zonder geslijm ,ik hoop wel op succes met de nijn . 🙂


    27 oktober 2011 om 12:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!